LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Hva gjør dere når ungen(e) skal til samværsforeldren på feks 17.mai, kjøper dere penklær og sender med, eller får samværsforeldren stå for det? Dette er første året 17.mai faller på pappas helg, og ble rett og slett usikker på hva som er vanlig. Har jo lite lyst til at Guttongen skal dra dit og måtte stille i sherrox og joggedress...
Korse76♥ Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Her har som regel bf holdt penklær selv til 17.mai. Men han er flink å ha en del klær der selv om det i grunn ikke er hans ansvar.
happybirthday Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Jeg tenker som så: hvis han er ofte hos far, så kan sikkert far stå for 17.mai-antrekket, men det hadde vært greit å varsle han først om at du forventer at han stiller opp og kjøper denne gangen. Hvis det ikke er så ofte samvær, f.eks. bare en gang i måneden eller noe sånt, da synes jeg det er mest naturlig at mor står for slike ting som å kjøpe fest-antrekk.
Lillesnuppis Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Kan du ikke ringe å høre om han har kjøpt noe til gutten. Da får du jo høre hva han tenker om den saken, men syns han skal kjøpe tøy siden han skal ha han den helga. Visst du har misstanke på at han kommer til å komme med sherrox og joggedress hadde jeg i allefall ringt.
3 blå Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Jeg forventer at pappa og stemor ordner 17.mai antrekket til lillegutt, så jeg har ikke tenkt å spørre om det en gang. Vi har utrolig dårlig kommunikasjon, og hvis jeg hadde spurt om dette hadde han på en eller annen måte vridd det rundt til at det jeg sa var kritikk... Så nei, jeg kjøper ikke noe penklær/bunad til han dette året, det er allikevel for lite til neste år.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2008 Ja hehh, komunikasjon ja. Føler den er veldig enveis her. Men må vel ta en telefon ja. Syns det blir feil om jeg skal koste for hundrevis av kroner (han trenger virkelig nytt) når han ikke får brukt det hjemme engang.
3 blå Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Jeg synes helt ærlig ikke du skal kjøpe noen ting. Hadde du forventa at pappaen hadde kommet med bunad til deg hvis det var du som skulle ha han på 17. mai? (for å sette det litt på spissen da...) Så lenge dere ikke skal i dåp eller konfirmasjon så hadde jeg rett og slett forventa at pappa ordna det. Jeg regner med at stemor her gir beskjed at gutten ikke kan ha joggedress på seg denne dagen, eller i det minste at bestemor gir beskjed... Hadde ikke stolt på faren hvis det var han som styrte skuta helt alene.
WP-TLogPeanut Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Ville tatt med pappan på handlerunde og sagt hun trenger det og det og det , så det må du kjøpe til henne hvis du skal ha henne 17.mai Hehe, høres vel bossy ut nå men 17mai faller på hans helg i år, men jeg skal likevel ha henne 17.mai. så får han ha henne neste år , kanskje ;p
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2008 Forventer jo ingenting av han da. Derfor jeg er usikker nå. Men han har siden gutten var ca ett år stått for klær der så jeg har sloppet å sende med. Men det har jo vært vanlige klær. Noe shopping med pappan skjer ikke før jeg ligger 6 fot under. Men har en sleip plan om å forsøke å få bytta helg. Ser liksom ikke for meg at de gidder å ha han alikevel den helga, så kanskje det løser seg enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå