Kristine__85 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Begynte på den 19.veka idag, so er jo selvfølgelig bekymra. Noken andre som ikkje har merka liv frå magen? Men magen veks. Skal på UL på måndag heldigvis. Håper alt er i orden:)
mama73 m/tre søte små Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Kanskje du har morkaka foran, som meg. Jeg var på ultralyd fredag, og jeg så den lille gutten min sparke masse der inne, uten at jeg merket noenting! Morkaka demper for sparkene... Jeg er nå 19+2, og kjenner fortsatt veldig lite.......... Må nok bare smøre oss med tålmodighet;-)
C@milla *EMIL* Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Jeg kjente første gang i uke 21. Det kommer nok )
Kristine__85 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 Godt å høyre:) Sikkert et dumt spørsmål, men har det noke å sei kor morkaka ligg (viss en ser vekk frå sparka)? Gratulerer med guten..so heldige som har sjekka at alt er bra! Men ikkje månge daga igjen her heller.. Lykke til:)
C@milla *EMIL* Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Tror egentlig ikke det har så mye å si, så sant den ikke ligger over livmormunnen - utgangen ) Men det sjekker de på ul. Min ligger også foran, og demper godt for alle spark, men nå i uke 22 kjenner jeg han godt uansett.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Så lenge morkaken ikke ligger nede foran livmormunnen,har det ikke noe å si hvor morkaken ligger. Det som skjer hvis den ligger langt nede,er at du vil få en ul til for å se om morkaken er kommet høyere opp,hvis ikke det har skjedd,så må du ta ks i steden for å føde vaginalt. Ikke noe fare for barnet i det hele tatt. Lykke til på mandag.
mama73 m/tre søte små Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 At morkaka ligger foran har visst ingenting å si:-) Det er hvis den ligger langt ned ved fødsel (tror jeg da) at man evt må ta keisersnitt.. Det er visst nokså vanlig at den ligger foran, slik som hos meg, og den eneste ulempen, slik jeg har forstått det da, er at den demper for sparkene.... Gled deg til ultralyd! Kjenner meg så mye nærmere barnet nå jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå