Gå til innhold

Hvor ofte smører dere magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt tre bokser med body butter.. Men de er så fete at jeg gidder ikke å bruke dem FOR ofte!! :)

Ellers står de en flaske babyolje i dusjen som jeg smører meg med før jeg tørker meg.. De gangene jeg ikke orker å bjynde med den fete kremen..

Hvor ofte bør man smøre mage/rumpe/lår?

For de som hååper at det hjelper mot strekkmerker da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm ja håper det hjelper å smørre, jeg har masse merker fra nr 1, så smørrer hver kveld med krem.

Skrevet

Morgen og kveld, når jeg smører inn resten av kroppen. Har hatt null effekt når det kommer til strekkmerker, magen er full, men det skader ikke smøre uansett:)

Skrevet

jeg smører morgen og kveld,husk å smøre puppene og bak knærne,der fikk jeg mine strekkmerker sist!

Skrevet

Jeg får sambo til å smøre hele kroppen hver kveld, men det er mest fordi jeg blir lett tørr i huden når jeg er gravid :-) Også syns han det fungerer så bra som forspill, hehe...

Skrevet

morgen og kveld med body butter cocoa:)

gjorde det sist svangerskap også og fikk ikke ett eneste strekkmerke:)

Skrevet

Har ikke smurt meg en gang hverken i forrige eller dette svangerskapet, og har ikke så mye som et strekkmerke. Til tross for at jeg la på meg 17 kg forrige gang.

Jeg tror strekkmerker er noe man er genetisk disponert for - enten så får man de eller så får man de ikke...

Det er nå min teori.

:o)

Skrevet

Og min teori er at strekkmerker ikke oppstår i overhuden og da hjelper det overhodet ingenting å smøre, bortsett fra at huden blir mykere. Men jeg har mer tru på å smøre huden fra "innsiden" i form av omega-oljer. Var plaget med veldig tørr hud men etter at jeg har tatt Udos Choise omega-kapsler i over et år, er hele kroppen blitt mykere og jeg har på langt nær så tørr hud som tidligere. Dette mener jeg kan til en viss grad virke forebyggende på strekkmerker også. Men strekkmerker er jo også genetisk disponert og kan styres av hormoner..

Skrevet

I mitt forste svangerskap presterte jeg å smøre meg med en krem fra nivea i hele svangerskapet uten og se etter hvilken lotion jeg egentlig smurte meg med..., den het nivea FIRMING LOTION.., man kan si det slik at jeg sprakk på magen.., hahaha.. Denne gang er jeg mer forsiktig og bruker body butter fra body shop om kveldene..:)

Skrevet

Hm smurte meg ikke noe fra forrige svangerskapet...

Har ikke faatt gjoert saa mye naa, men ikveld skal jeg smoeret meg med litt olje:) Jeg har faatt anbefalt jordnoetter olje fra apoteket:)

Haaper det hjelper, om ikke saa har jeg ihvertfall proevd.

Vet ikke om dere har sett en episode fra Oprah: Det var en veldig gamle dame, men hun ser veldig ung, og hennes hemmelighet er bruk krem/lotion:)

Skrevet

Smører hver kveld og etter jeg er ferdig i dusjen. Er ikke bra å smøre for mye heller siden huden da ikke produserer nok hudfett av seg selv og man kan få levdig tørr hud eter svangerskapet.

Når det gjelder strekkmerker så har jeg ikke fått så mye (mer) av det ennå, men har alltid hatt strekkmerker fra jeg var lita så er blitt vant til å ha dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...