Gå til innhold

Skal til tannlegen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er bra å ta bedøvelse hos tannlegen med barn i magen, Går hver 6.mnd, har litt sprø tenner, og har som regel noen hull.. Er det ok å bruke bedøvelse? Får helt angst av å båre uten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei: Jeg vet ikke hvordan det er med bedøvelse når en er gravid. Men si fra til tannlegen at du er gravid, så vet han hva som kan brukes og ikke brukes. Tannlegen min hadde iallefall veldig god greier på dette da jeg var der som gravid. Og så måtte jeg få noen tbl etterpå, og da ringte han til legen min først for å snakke med han om jeg kunne få disse nå som jeg var gravid. Så da følte jeg meg veldig trygg..

Skrevet

Hei

Ingen fare i det hele tatt! Jeg ringte jordmor og hun beroliget meg med at den bedøvelsen du får er lokal og akkurat den samme du før under fødsel. Ikke farlig i det hele tatt!

Sånn for min egen del ba jeg om tannlegetime etter at jeg var 3 mnd på vei....Følte det var det beste. Ellers ville ikke tannlegen min ta røntgen av meg siden jeg er gravid, men han fant hullene uten så det gikk greit. Ser ikke poenget å betale i dyre dommer for midlertidig fyllinger når man faktisk kan ta å gjøre det ordentlig.

Så slapp av...spør tannlegen din uansett. Han har nok vært oppe i den situasjonen tidligere og burde vite hva han snakker om. Er du fortsatt usikker kan du jo ta en telefon til jordmor?

Uansett lykke til:-)

Skrevet

Ja, jeg får si det.. fikk tips av noen andre på skravlesiden også om at bedøvelsen va veldig lokal,og da gikk det fint. Krysser fingrene!

Skrevet

takk takk! :o)

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos tannlegen. 2 røntgenbilder gir mindre stråling en en flytur til Bergen og bedøvelse er heller ikke farlig. Utenom det vil jeg absolutt ikke råde noen å gå til tannlege med veldig stor mage. Gjorde det sist og holdte på å besivme i stolen av at fosteret presset på hjertet. Gjorde ikke noe godt for tannlegeskrekken jeg har fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...