daydreamer Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Er førstegangsfødende og bekymret for det meste om dagen... he he. Har pratet litt med ei veninne om dette med hjemreiseantrekk på baby og synes dette er litt vanskelig da man ikke aner noe om vær og vind eller hvor stor småtten kommer til å være. Har to antrekk i forskjellige str og det er langermede bodyer, bukser, sokker og en lue selvsagt. Men burde vel kanskje funnet en jakke eller en tynn dress som min veninne nevnte...hmmmm, hva har dere andre planlagt??
♥Mammatil3små♥ Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Jeg har termin i begynnelsen av juni da, men jeg har tenkt å ha på kjole hvis d blir jente(strømpebukse,sokker,body,kjole,lue og tynn jakke), og hvis vi får gutt skal han ha på sparkebukse(sparkebukse,body,lue og tynn jakke, evt. strømpebukse hvis d er kaldt)... Så tar vi med bilstolen inn på sykehuset, og har på h*n ett helseteppe når vi skal gå... Skal jo bare gå fra døra på sykehuset og til bilen, og i bilen er d jo varmt:) Har ikke kjøpt d ennå, men kommer til å kjøpe i str. 50...
3-prinser Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Har termin 10.mai, og har pakket ferdig henteklær til baby`n. Venter gutt, så det blir body, sparkebukse, jakke/fleecedress og lue. Venter vårt 3.vårbarn (april/mai) så har god erfaring med henteklær :-) Har funket bra på de to første.
hmmm? Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 jeg har en veldig grei løsning på dette, pakker med meg body og sokker og slikt, men selve antrekket skal far ut å kjøpe når lille gutt er født... Jeg har sagt at såpass får han klare når jeg tross alt har trykket ut ungen, han gikk motvillig med på det. Så det blir en koselig overraskelse å se hva som blir kjøpt... mest sannsynlig skal ikke ungen være ute så veldig lenge da, så jeg ser ikke for meg at han trenger veldig mye klær.. skal jo bare ligge i setet sitt i bilen med et teppe over og så bæres inn når vi kommer hjem... ) men jeg gleder meg i alle fall til å se hva lille gutt skal gå med )
polarn & pyrene Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 P åførste mann hadde vi: boddy,sparkebukse,lue og flees dress. Hun er født 5 april. Denne gangen er terminen 17 mai og jeg har pakket ned: boddy,sparkebukse, lue og den samme fleesdressen. Tar også med ett teppe i bilen om det skulle være kaldt.
lillespiren2:) Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Min mamma har strikket en nydelig blå strikkedress med silkesløyfer og lue, så det blir nok hjemreiseantrekket. Vi har termin 9 mai. Jeg tenker nå i alle fall på at en nyfødt ikke skal bli kald, og det blir han jo ikke hvis han ha ull på seg, og et fleeceteppe i bilstolen kommer vi til å ha. Om det så er 15 varmegrader, kommer ikke en nyfødt baby å bli overopphetet.
mai mammaen til to Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 jeg har tatt med body, bukse, sokker, lue og en strikkejakke. ev en tynn genser å ha over bodyen. de skal jo uansett ikke være mye ute på turen. er jo bare rett ut i bilen og rett inn igjen etterpå...vi har med ull teppe som vi legger over når vi går ute... fikk mai barn for to år siden og. hadde ingen dress til henne., brukte en strikke jakke ofte da... men de ligger jo godt ned i vognen stortsett...så når det ikke er så kaldt så ville jeg ikek kjøpt det..
Stoltmai mamma:) Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Jeg har termin 13.mai, venter jente, har fått en kjempe fin kjole av mamma, den skal ho ha på hjem, kjole, langarmet body, strømpebukse, sokker, lue, og bestemor har strikket en jakke, så det blir nok den utenpå, og et teppe over ho i bilstolen... gurimala som jeg gleder meg..
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Jeg venter en liten gutt og har pakket ned: Body, bukse, sokker, en jakke og så klart en lue. Så har vi med et teppe som vi tuller rundt han om det er kaldt. Skal jo ikke være veldig lenge ute akkurat, fra sykehus til bil, og fra bil til hjem
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Mamma strikket ett sett som jeg hadde på min forrige, dette var i november og da hadde jeg ullundertøy under. Denne gangen blir det nok det samme, men kanskje uten ull under da;) Ull puster jo, så tror det går fint...kjekt å bruke det samme;)
Nr1_Skedsmo Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 Jenta mi skal ha på seg det samme som jeg selv reiste hjem i..for 30 år sidenn..tihi..
daydreamer Skrevet 22. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. april 2008 Supert å høre hva dere andre planlegger... da tror jeg nok bare det er en jakke som mangler, siden vi selvsagt har kjøpt inn et helseteppe vi tar med når vi skal hjem. Hvor har dere funnet små fine jakker? Mener å ha sett etter dette litt over det hele, men finner liksom ingen som er myke og fine...? Dropper nok en sånn dress siden det må bli for varmt i mai...? Tenker på når de ligger i vognen osv også, så har de jo en varm dyne....?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå