Gå til innhold

Hjelp.. (brystbetennelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tror jeg har fått brystbettnelse, snuppa er straks 7 mnd. Ammer morgen og kveld og ellers vist hun viser intresse for pupp.

Noen som har hatt det når barnet er så gammelt? Må jeg få medisin hos lege eller går det over av seg selv?

Jeg har vondt i venstre pupp, mot høyre side, har vondt i hodet og er små kvalm... Så hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan gå over av seg selv, men du må tømme puppen, annenhver time! (frem med pumpa!!) håndmelk siste skvett, så du vet at det blir tomt.

får du feber og rødt utslett/ blir rødflammet på puppen, må du til lege.

(bare feber går bra)

jeg har kjemegod erfaring med et middel som heter belladonna (et homeopatmiddel fra apotek) tar 3 piller 3 ganger om dagen, og det i kombinasjon med å tømme puppen, er ganske effektivt!

god bedring

Skrevet

Som hun over her sier: tøm puppen! Beste er om barnet suger det tomt. Tøm ofte. Sørg for å være varm, spesielt på hender, føtter og selvsagt puppene. Superviktig å holde seg varm nå på våren hvor det er fort gjort å kle av seg litt for mye. Har du feber eller du føler deg dårlig over et døgn så søk legehjelp. Pass på å få bredspektret antibiotika i så fall, Diclosil er det barselavd. på AHUS anbefaler. Jeg fikk feil antibiotika (Apocillin) en gang og da slet jeg med betennelsen i ukesvis før den slapp taket - og da etter å ha fått Diclosil.

Et kjerringråd er å smøre på Kesam på puppen, legg over en klut. Har prøvd det selv, men vet ikke om det var det eller tømming av puppen som egentlig gjorde susen.

God bedring, jeg vet hvor vondt det er med brystbetennelse!

Skrevet

For meg hjalp det å ta en lang, meget varm dusj - la det varme vannet renne over brystet lenge samtidig som du masserer det harde området lett med fingertuppene. Tøm brystet med en gang du kommer ut - enten ved at snuppa suger eller at du håndpumper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...