endelii2008 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Var inne inatt, hadde noen timer med 6 min mlm riene men da jeg kom inn var det bare 1 cm åpning. Inatt har det gått jevnt og trutt, våknet av noen rier-sovet gjennom de fleste. Nå er det igang igjen med 5 min mellomrom. Blodspor men ikke vannavgang ennå.Noen som har erfaring med hvor lang tid dette kan ta, kan det ta lengre tid ette e konisering pga arrvev?
endelii2008 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. april 2008 Var trege knapper her- koniserte skulle det være.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Jeg er konisert, men har ingen erfaring ang. åpningstid ennå siden jeg ennå ikke har født - MEN, da jeg var inne til ekstra kontroll på TSS i Porsgrunn sa jordmora der at etter hennes erfaring kunne åpningstida hos koniserte drøye ut ja.... Når arrvevet så endelig gir etter går det som regel raskt med resten,sa hun! Lykke til videre:-)
petit bisou Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg er også conisert og hadde samtale med en av overlegene ved Ullevål for et par uker siden, han fortalte at det hender at åpningsprosessen stopper opp på 4-6 cm, da KAN man gå inn og hjelpe til med fingrene (beskrev det som en syltetøystrikk som måtte ha hjelp til å tøyes ut) Da kan du ende opp med full åpning på svært kort tid og epidural er å anbefale - kan bli heftig. Men som legen sa, det er å foretrekke for de fleste i stedet for et hastekeisersnitt - men det er viktig at du gir beskjed til jordmor om ståa!! Good luck!
endelii2008 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2008 Det betyr at en del av livmorhalsen er fjernet pga celleforandringer. Jeg sitter her fremdeles med 5 min mlm riene-dette tar tid. Min første fødsel var 5 timer fra første ri til jenta var ute- så noe er endret med koniseringen tror jeg.
Gutt igjen*på overtid* Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Hmm. Jeg er også conisert, men har ikke fått noen info i forhold til fødsel og åpning, så dette er nytt for meg. Lærer noe nytt her inne hver dag :-). Sist gang hadde jeg ks, så ingenting å sammenligne med heller. Jeg har nå minimal åpning, så JM fikk såvidt strippa meg igår. I natt har jeg hatt masse "rier" med 10 min mellom i mange timer, men det stopper jo opp igjen. Håper det tar seg opp igjen etterhvert, slik at jeg slipper igangsetting på torsdag morgen. Vil så innmari at fødsel skal starte av seg selv. Er forresten 12 dager over idag :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå