Kahbean Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Det varierer litt hvor lang tid jeg skal være borte og hvor lenge til han skal spise. Hvis han skal spise om ca halv time til en time så lager jeg ei melk før jeg drar. Da blir den passe varm når det er tid til å spise (det er jo det samme som å latt den kjøle seg ned før du setter den i kjøleskapet). Men da har jeg altids med en termos med kokendes varm for å varm den opp igjen tilfeldig den ble for kald. Men de fleste gangene vi skal ut så gir jeg mat før vi drar. Også tar jeg med MME i en tupperware som er allerede målt til rett mengde, ei flaske, og en termos med kokendes vann. Da er det bare å bland den litt før babyen blir sulten. Noen ganger har den vært perfekt temp når jeg blandet den og andre ganger måtte jeg finn meg kaldvann for å kjøl den ned litt fortere. Tenk litt over hvor du skal, hvor lenge du blir borte, hva de har der du skal av varmt eller kaldt vann, osv.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Så mye styr! Nå er jeg hvertfall gla jeg ammer!
Dunder Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg pleier å hele nykokt vann på tåteflaske (oppmålt mengde) og sette flasken i sånn termoflaskeholder. I løpet av et par timer har da vannet blitt passe temperatur. Pulveret har jeg i en Avent boks. Hvis jeg skal være borte lengre slik at det kanskje blir 2 måltider har jeg vann på termos i stedet. Da kan det bli litt styr hvis man må kjøle det ned, men hvis man er god på timing heller man vannet over i flasken en stund før man skal spise, så er det passe temperatur når man skal spise.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 De ferdigblandede boksene er utrolig geniale ) Enklere får man det nesten ikke (er vel bare amming som er enklere,hehe)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Det er mye styr?? Jøss.. Jaja,jeg sitter iallfall ikke å blotter puppen til alle da.
giggsi Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Jeg har ei flaske med kaldt kokt vann og termos med kokt varmt vann og avent boks med pulver.Når ungen er sulten er det bare å blande kaldt og varmt vann til passe temp og helle i pulvere og riste.Går så fort og greit atte.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Jeg tar med varmt vann på termos, og ferdigmålt pulver i flaske®. Tar like lang tid å "mekke" fram som det tar å løfte ut puppen. Og ja, jeg vet det, har ammet også.
Gjest Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Dette gjorde vi. Et "prøveglass" fra apotek (de tar akkurat en maxdose med NAN og tar liten plass) med mme-pulver. En liten 0.33l termos med kokende vann. På flasker hadde jeg ferdig oppmålt og kokt, kaldt vann (har jo uansett dagens kokte flasker hjemme i kjøleskapet - gjorde det samme der). Når en da blandet det kalde vannet, vann fra termos og et prøveglass, ble det da perfekt temperert mme. Kapt som bare det. Og med min 4 dagers erfaring med amming, så virker mme-alternativet/pumpe på flaske mer og mer fristende...MYYYE mindre styr, men jeg gir det en stund til, kan jo ikke gi opp etter fire dager selv om puppen har vondt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå