Gå til innhold

str 110 på ei jente som er 2,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

burde det ringe en varselsbjelle i forhold til hvor mye mat og hvordan mat man serverer jenta da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er 21 mnd og bruker 98 nå. Hun er 93 cm og 14 kg.

Man trenger ikke være feit om man må ha den str! Men lang!

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 år og han bruker 104, og litt 110 (gensere). Han er nok litt stor for alderen, men ikke tykk. Er ikke sikker på hvor høy han er nå, men var 94,5 cm på 2 års kontrollen for 6-7 mnd siden.

Skrevet

hun er ikke noe spes lang, lik høyde med de jevnaldrende vil jeg si.. hvertfall med de 2 andre i familien som er like gamle.. og der detter jo str 110 av dem... de bruker str 98/104 max..

Skrevet

Husk det er forskjell på klær! Og ...om du har brukt tørketrommel..

Kappahl har feks ikke så romslige størrelser, så mi jente som ligger akkurat på kurven, har noen klær i 98 og 104.

Og noen bare er litt større enn andre. En venninne av jenta mi, som er jevngammel, har alltid vært nesten et hodet høyere enn snuppa!

Det blir vel en flott supermodell av tuppa di ;)

Skrevet

det hørtes stort ut! jenta mi er 2 år, bruker hovedsaklig 86...noe 80 og noe 92.

Skrevet

Jeg regner med at forskjellen på gutter og jenter begynner å gjøre seg nokså gjeldende nå, så jeg som gutte-mamma burde kanskje ikke svare... Men;det er utrolig stor forskjell på barn. Jeg har en høy og kraftig gutt, en skikkelig "viking". Men fordi jeg er bittelite grann redd for at han skal bli tjukk også, passer jeg på at han spiser god, sunn mat og beveger seg masse, (han er aktiv og sterk, så å holde han i bevegelse er ikke akkurat noe problem). Jeg har vært borti masse høye, sterke, flotte jenter også, det som er leit, er jo hvis unger blir tjukke og usunne. Jenta di er nok stor og flott!

Skrevet

De vokser jo i rykk og napp disse små. Men om det var oss det gjaldt så ville jeg tatt en tur på helsestasjonen for veiing og måling og se hvordan hun følger kurven sin. Ta en sjekk, bedre det enn og bekymre seg :-)

Her har vi ei på 3 som bruker 98/104, men så er vi foreldrene kun 168 cm så hu blir nok ikke så stor som voksen heller.

Skrevet

Mi jente på 2,5 år bruker 104 og 110 - hun er stor og litt lengre enn sine jevnaldrende, og var stor og bollete som baby :) Har aldri fått indikasjon på helsestasjon om at vi bør være spesielt forsiktig med kostholdet, selv om jeg ofte har tatt opp tema (spesielt da hun var baby).

Skrevet

Ja dersom det er bekymringsverdig kosthold så burde målet være å alltids gjøre noe med det, uansett størrelse.

Min 3, 5-åring bruker fortsatt 98 så det er forskjell på unger;-).

Skrevet

Kommer vell an på om ungen er lang eller "tykk". Men når de er så små, vokser de som oftes av seg "babyflesket". ER jo bare 2.5 år jo. Noen bruker 92 som min datter på 2.5 og noen bruker 110, sånn er det bare ;)

Skrevet

hmm.. jenta mi er nesten 3 år og bruker 104 .. av og til 98 i bukser. hu er 15 kg nå og ganske lang . kan ikke si at hun er tykk.. barn er forskjellig!!

Skrevet

what???

har en 3 åing, litt rund men ikke særlig høy. bruker 98..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...