Prish Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hva skjer hvis jeg skulle bli dårlig og ikke greie å ta meg av ungen en dag. Får barnefar fri fra jobb da? Går det på hans egenmelding eller må jeg ha sykemelding? Ble litt klønete forklart dette her, men håper dere forstår hva jeg vil fram til.
Skilpadden Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Han kan bruke egenmelding for sykt barn/ syk barnepasser. Det går ikke på hans egenmeldinger.
2nj♥ Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Om du blir syk og ikke klarer å ta deg av ungen mens du er i permisjon, kan dere søke om at far tar over permisjonen. Man må da ha legeerklæring (holder ikke med bare sykemelding) som sier at du ikke er i stand til å ta deg av barnet.
Prish Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar! Jeg er ikke syk eller i pemisjon. Bare lurte på hvordan det fungerer om det skulle bli tilfelle en dag.
Skilpadden Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg tror man (hver av foreldrene) har krav på å være hjemme med sykt barn 10 eller 12 dager i løpet av ett kalenderår. Dersom den som har den daglige omsorgen for barnet blir sykt gjelder den samme egenmeldingen. Det kan være dersom mor er hjemme i permisjon og blir syk, dagmamma blir syk, og jeg tror det også gjelder dersom barnehagen er stengt. Det burde være mer utfyllende info på nav sine sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå