Gå til innhold

Øyekatarr...Hvordan bli kvitt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har pådratt meg en øyekatarr. Renner og klør i øyet hele tiden og det er litt hovent og rødt. Noen tips til hvordan man kan bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask med helt rent vann (kok det og avkjøl). eller fysiologisk saltvann som du får kjøpt i plastampuller på apoteket. Og ren bommulsdott for hvert tørk. Det sies at en skal prøve uten antibiotika for å se om det gir seg av seg selv, men syns ofte det ikke gjør det. Har ikke hatt det selv så mye men ungene. Og da må en jo begynne med antibiotika for å få lov å sende dem i barnehagen. Pass på å ikke overføre fra det ene øyet til det andre for det smitter veldig lett hvis det er bakterielt. Du har ikke allergi da? Er det noe puss i øyet?

Skrevet

morsmelk.

har du det ikke selv så be om noen ml fra noen du kjenner.

jeg er kansje den eneste som bommer morsmelk på gårdene. men man trenger jo bare bittelitt, og det virker håreisende fantastisk.

jeg har vært veldig plaget med dette + noe som kalles for rød sti.

når jeg ammet sønnen min dryppet jeg øynene mine ofte i et helt år, og det tok 5-6 år før det kom tilbake. før hadde jeg det hele tiden.

så nå er jeg tante til ei som nettopp har fått baby, så nå har jeg vært og bommet litt igjen. trenger jo bare 30 dråper for en ukes kur.

Skrevet

Jeg har puss i øyet om morgenen. Og er rød over øyet... Har ikke hatt allergi tidligere. Skal forsøke rådene deres. Blir litt vanskelig med morsmelk, kommer bare ørsmå dråper. Men skal prøve det. Tusen takk for tips!!! Hadde blitt godt å bli kvitt det!

Skrevet

Er øyet rødt og hovent vil jeg tro det bare er å gå til legen å få resept på Fucithalmic eller Kloramfenikol øyedråper/salve....

Men det beste er jo selvfølgellig at det ordner seg uten, men har mine tvil........(siden det er så rødt og hovent - samt puss)

Lykke til!!

:)

Skrevet

Ser nå i felleskatalogen at gravide ikke bør bruke Kloramfenikol, mens Fucithalmic øyedråper ser ut til at kan brukes.....

Skrevet

Tusen takk igjen. Ringer legen å hører jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...