VeslePhreaken Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 ..og deretter har i pulveret.. Jeg har lest at vannet skal være 70 grader når pulveret haes i..? Vannet blir vel ikke 70 grader i micro? Utifra det jeg har lest her, så varmer dere bare opp vannet til "passe temperatur", altså drikkeklar temp.. ? På hipp sin pakke står det at man skal blande ved 50 grader ca.. Kan man bare se bort fra dette altså?? Eller? Skulle vel egentlig skrevet dette innlegget på "flaskemelk" debatten, men det er så rolig der inne... =)
børdi Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 på de mme pakkene jeg har brukt, skal vannet være 40 grader. når du tar i pulveret .. Ca... Jeg varmet det alltid til litt over fingertemp,, for med pulveret i da, var flaska drikkeklar,,,,,
uups123 Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Man kan jo få vatn til å koke i microen da..gjør ihvertfall de av og til når jeg varmer meg te der.. viss man blander pulveret i for varmmelk så dreper man alle de viktige nærinsstoffene i den..
Koseklompen Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Vi har hele tiden varmet opp til ca 40-50 grader..drikkeklar temp. Hørt pulveret blir ødelagt av høyere temp.. men stemmer det da??
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 mme skal ikke over 40 grader, det ødelegger mange viktige nærings stoffer akurat som mm. man koker opp vann, så kjøler man ned, deretter har man i pulver.
gærne ko Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Grunnen til at det skal kokast er vel at det skal vere fritt for bakterier. Heller avkjøle til det er 50 grader og så ha i melkepulveret. I mikroen dør vel alle bakterier uansett så då treng det ikkje koke. Sånn har i alle fall eg forstått det...
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Fikk "opplæring" på sykehuset, så det stemmer nok det:)
Mamma til snart 4 Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Bare varm vannet til det er passelig for barnet å drikke, så har du i pulver å så er det klar til servering. jeg skrev på det 2 innlegget ditt også, ei JM sa st du skal ikke ha i pulveret så sette flaska i kjølerskapet, pulvere ligger da for lenge i vann og gir ikke barnet de gode næringsstoffene, det beste var å varme vannet så pulver;) det nye var også at man KAN varme mm i mikroen så lenge mikroen er ren, men det får være opp til hver enkelt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå