Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Må bare lage et motinnlegg til overskrifta tidligere. Stakkars førstegangsmødre som leser her blir jo helt forvirret! Bæring har kun fordeler for barnet. Det trenger nærheten og varmen. Det å lære en baby å være 'selvstendig' og klare å ligge for seg selv i lange strekk de første månedene er ikke noe å hige etter. I andre kulturer bæres barnet dagen lang, og de blir sosialisert og tidligere selvstendige helt av seg selv på denne måten. De er så trygge på foreldrene og seg selv, at det å være på gulvet og leke blir en fornøyelse! Når det gjelder byssing på kveldstid så er det rett og slett en del av å få barn. Før de er 6 mnd skal de ikke ligge og skrike (de har ingen tidsbegrep, og å ligge og skrike alene for et spedbarn er like skremmende om det er i 3 minutter eller ti minutter). Har de kolikk eller mageknip så hjelper byssing og bæring enormt. Så ikke slutt med bæringa og byssinga! Denne tida går så fort fra dere, og plutselig er barnet så gammelt at det ikke har tid til kosing!
pablo Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Ja vi kommer sikkert til å angre på det senere , uff..... Godt innlegg
Yo&La+spire Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Enig:) Ingen unger kan bli for bortskjemte på kos og nærhet! Synes nesten det er skremmende hvor "harde" mange er mot ungene sine....Det kan ikke komme noe galt ut av å gi de MASSE kjærlighet:)
scoobidoo Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg vil gjerne få lov til å bestemme selv om jeg skal bære barnet mitt hele dagen... Førstegangsmødre blir vel like forvirret over at du skriver at de "SKAL" bære barna. (Nå har ikke jeg lest det andre innlegget.) Enhver oppegående forelder klarer nok å kjenne på selv hvor mye eller lite de skal/trenger/vil bysse og bære barnet sitt. Sånn. :-)
*Smiley* Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Syns man skal gjøre som man selv føler er riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå