Gå til innhold

Sex etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvor lenge må man vente med sex etter fødsel? 6uker? Men ka om renselsen ikke er over ennå?må man vente til den er vekke? (gult som lukter,men ikke noe blod mer,bare en sjelden sjelden gang).Er det trygt å ha sex?Har ikke vært på etterkontroll enda,så vet ikke om alt ser bra ut.Revnet en god del inni,er redd for at dette ska gå opp igjen, men er nok bare angsten for at det skal skje.Er det trygt at han kan sprute i meg og?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er frivillig/at du ikke føler deg presset til det så kan du ha sex så snart du selv ønsker det. Husk prevensjon hvis du ikke vil ha to tette!

Skrevet

Ja er frivillig,men er redd for at stingene skal gå opp igjen,eller få infeksjoner osv.

noen som vet hvor lang tid det tar å gro innvending og utvendig om man revnet en del??

Skrevet

Er veldig lett og bli gravid etter en fødsel, så husk prevensjon.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente med sex til jeg var helt ferdig med å blø.. Jeg vet ikke om jeg hadde tørt å ha sex uten at stingene var kontrollert, var jeg deg.. Tenk om de skulle revne??

Skrevet

er du i tvil om renselsen er ferfid eller ei, så bruk kondom

husk glidemiddel, da man ofte er "tørr" etter fødsel

:)

Skrevet

seks uker er standardregelen, men hvis du revnet ekstra mye, er det tryggest å vente til du har vært til kontroll.

Skrevet

da er jeg helt blå lagune her siden jeg har hatt sex uten kondom fordi jeg trodde ammingen var sikkert...hehe,kansje fått til 1 til..

men når skal man ta graviditetstest etter graviditeten for å få riktig svar?

Skrevet

Det skal ikke ta mer enn 3 uker for stingene å gro, tar det lenger tid enn det er det noe spesielt. Så man bør derfor vente i 3 uker etter fødsel om man er blitt sydd. Antall sting har ikke noe å si. Jeg sydde over 30 sting innvendig, men hadde sex uten problemer ca 5 uker etter fødselen.Husk å bruke kondom frem til du er ferdig med renselsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...