Gå til innhold

Inntulling av baby i helseteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tullet dere inn/reivet dere babyen når de var små?

Jenta er snart 3 mnd og jeg gjør det fortsatt, men når hun våkner på morgenen så ligger hun med henda over hodet, så hun kommer seg løs iløpet av natten. Så lenge hun klarer det er det vel ikke "farlig" og tulle henne inn fortsatt?

Ble litt rotete men, håper dere forstår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror vi gjorde det de to første mnd, "glemte" det litt når vi kom hjem fra juleferie igrunn...

Skrevet

Eg tulle enda min gutt inn i gode mye pledd når han skal sove, blir 6 mnd denna uka. Han like det og sovner med en gang. Han har hende fri så det er inga fare med det. :)

Skrevet

Vi slutta for noen uker siden, dvs. når hun var ca. 3 mndr :)

Skrevet

haha..og til dere "rettskrivingsfanatikere"..DA hun var 3 mndr, for ordens skyld, så er det ihvertfall rettet opp ;)

Skrevet

Har aldri tullet han inn jeg... Hmm..

Skrevet

Begynte med det på sykehuset, for hun "skvatt" så fælt i søvne når hun var nyfødt. Så har vi bare fortsatt, og hun sovner så godt uten at armene veiver og slår ut smokken osv..

Godt og høre at flere fortsetter med det lenge. Akkurat sett etter henne og nå ligger hun med armene over hodet. Så det hjelper vel ikke lenger og pakke henne inn. ;-)

Skrevet

Jeg sluttet når han var 4 1/2 mnd .Men jeg svøpte han stramt så han ikke kom seg løs ogdet begynte jeg med når han var født .Han har sovet hele natten i egen seng fra han var 1 uke gammel .Så jeg anbefaler og gjøre det ,til alle.

Skrevet

Stakkars barn! jeg synes det høres heeelt forferdelig og tvangsmessig ut jeg!

De har det da ganske fritt i magen - der er de vant til å ligge med kroppen og armene hvor de vil.

Har også hørt at når de sover med armene over hodet er det et tegn på en god og dyp søvn. Jeg har to barn og har aldri reivet dem, ikke har jeg noen gang hatt problemer med å legge mine for natten heller. Har bare helt naturlig hatt gode rutiner og sunget for barna ved leggetid og etter kveldsbad (ja, badet de begge før leggetid HVER DAG og de har fin glatt hud)

Hvorfor skal man plage de stakkars små babyene med den reivingen/behandlingen der??

Skrevet

kjære anonym..det er en helt kjent sak at babyer roer seg når de blir svøpet...i Kina svøper de såpass at kun hodene stikker ut faktisk og det er helt umulig for ungen å bevege et eneste ledd, uten å vektlegge det noe mer..

Poenget er jo ikke å strappe ungen fast på noe som helst måte, du legger h*n på et helseteppe, bretter over til ungen såvidt begynner å vippe og gjør det samme med andre bretten. Da er den såpass "stram" at ungen ligger tett, men allikevel har god bevegelighet...selv lot jeg alltid armene ligge fritt siden hun sover med armene over hodet. Du kan jo lese litt her på dib eller andre sider/bøker, der står denne metoden godt forklart for å roe ned en unge på god måte..:)

og det er ikke å plage de små, det er å avgrense rommet i forhold til kropp som virker veldig beroligende, det gjorde det ihvertfall her.. :)

Skrevet

Min gutt er 10 mnd og vi reiver han enda. Det er ikke god plass i livmoren for en utvokst baby, det er meeget trangt. Reiving minner om den trange, trygge, varme livmoren og roer mange babyer.

Skrevet

gutten min er 8,5 mnd og det har blitt endel av kveldskosen å ha han i helseteppet å få flaska.. tuller han ikke direkte inn, men har det litt rundt seg.. da kooser han skikkelig..hehe:) men isenga blir det for varmt å tulle han inn så han ligger bare med det under seg liksom:)

Skrevet

ja,det er trangt i livmoren,men babyene kan bevege armene.Noen blir for hardt tullet inn.

Skrevet

Vi slutta å pakke inn armene når han begynte å sutte på totten ca 10 uker gammel. Pakker fra under armene og ned. Mannen min får det best til når han er hjemme, da sovner småtten straks. Jeg har ikke hjerte til å pakke gutten såpass stramt, men da sparker han det av seg på 1-2-3, og jeg må mange turer inn på soverommet for å få han til å sovne.

Skrevet

tuller ikke inn og baby sover hele natta bortsett (får mat da selvfølgelig) 3 mndr

Svøpte i kanskje 5-6 uker tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...