Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 mnd nå. En veldig sulten gutt å det virker for meg at melk ikke er godt nok lenger...han vil helst ha mat døgne rundt. hver gang han får mat får hann 200 ml nan syns at det er mye. så tenkte derfor å begynne med grøt. men hvor tynn skal grøten være når en begynner å gi barnet grøt? og hvor mye grøt kan jeg gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager bare et eggeglass med maisgrøt om dagen, for å venne henne til smaken og ha skje i munnen. Er 15 uker gammel. Ellers kan man jo også lage velling, blande 1 ts grøtpuler i melka og kjøpe "grøt-tutt" til flaska, eller du kan lage større hull i den smokken du har med en tynn strikkepinne e.l. Anbefaler å gi de første gangene tidlig på dagen, her fikk vi litt magetrøbbel noen timer etter mating. Da slipper du forhåpentligvis nattevåking!

Lykke til :-)

Skrevet

Har forsøkt gi jenta mi på 5 mnd velling men får magevondt som du beskriver ovenfor, hvor lenge varte dette? Er det noe de bare må gjennom? Blir liksom urolig og gråter en del 5-6 timer etter grøt/velling. Noen tips?

Skrevet

Har hun fått mm hele tiden? For da lønner det seg å gi mme et par uker før man begynner på grøten. Hvis du har gitt mme fra før tror jeg du må lide deg igjennom magevondt i et par uker før det blir bedre. Jeg gir malt i alle flaskene mme hun drikker mellom grøtmåltidene, tror det hjelper litt fordi hun blir hardere i magen av grøt. Tror også det er viktig med en veldig forsiktig start, kanskje bare 1 ts om gangen i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...