Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=69&id=1705
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Den korte versjonen Humøret svinger mellom høyt og lavt, uten at du kan styre det selv. Eksen min er bipolar og en periode med mye godt humør følges alltid av en lang og tung depresjon, som gjerne varer i uker og måneder. Når man er høyt oppe er man livlig, glad, bruker penger og livet er en lek., omtrent som en evig amfetaminrus. Når man er langt nede, kan det sammenlignes med en depresjon, alt er tungt og vanskelig, man er hele tiden trist, uten at man kan forklare hvorfor. Eksen min er enten høyt oppe, eller langt nede, han er aldri stabil, med mindre han har medisiner som virker. Ble du litt klokere?
Sabina og gjengen Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 bipolar lidelse er det samme som manisk depressiv. det finnes sikkert mange "grader" av dette. Vet bare at det er det samme. Mer kan jeg ikke om det, har en i nær familie som har det og det kan til tider være slitsomt, vet ikke hvilken grad han har da han nekter på en måte for at han har det...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 det nye navnet på manisk depressiv. perioder med høye oppturer - mani. gjerne fulgt av kjøpegalskap osv osv dype daler med depresjoner bipolar - to motpoler, derav navnet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar. Har en x med denne diagnosen, og jeg er lei av han nå.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Bipolar 1 er manisk-depressiv Bipolar 2 er også med to motpoler, men de blir ikke maniske. De kan bli hypomane, dvs at de kan ha en ekstrem arbeidskapasitet,f.eks, i perioder. Bipolar 2 er vanskeligere å merke på folk enn bipolar 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå