L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg har en sønn på 6.5 mnd. Han har blitt fullammet frem til 6 mnd, men nå de siste ukene har vi gitt han grøt på kvelden + smaks prøver på frutpure/div desserter. Vi gir nesten full porsjon med grøt om kvelden:) Men når begynte dere med ett til grøt måltid? Har prøvd med middag, man han brekker seg så stresser ikke med det... Han er en stor gutt 9500! (3225 ved fødsel). Ellers om dagen så supplerer vi med pupp og vann som tørstedrikk. Han virker forøvrig fornøyd med det:) Hva anbefaler dere meg å gjøre???
trulletrollemor Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hei! Har ei stor jente på 6.5 mnd (11 kg). Har fullammet til hun var ca 6 mnd (gav henne smaksprøver fra 5mnd+). Hun får mat to eller tre ganger i døgnet nå, og hun spiser ikke fulle porsjoner enda. Pupp får hun når hun vil, hele døgnet :-) 1. måltid etter først dupp på dagen, ca kl 10-11: Grøt 1/4 porsjon 2. måltid, ca kl 15: middagsmat (f.eks most gulrot, maks 50 ml). Dette måltidet har hun ikke hver dag, bare hvis det passer (at hun er interessert) og vi er hjemme. 3. måltid: ca 17-18: Grøt (1/4 porsjon) eller middag hvis det passer at hun spiser samtidig med vår middag Jeg tilbyr henne mat etter pupp, men hun spiser ikke all verdens. Jeg stresser ikke med å få henne til å spise mer. Regner med at hun regulerer det opp selv etter hvert. Så jeg tror jeg ville begynt å gi sønnen din frokost/lunsj, jeg. Og smaksprøver på middag når du har anledning. Det tar tid å venne seg til smakene. Lykke til!
trulletrollemor Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Glemte å si at hun får vann til måltidene. Skal snart begynne å tilby henne vann om natten også, men strever litt med å få henne til å ta flaske.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 tusen takk for flott innlegg=) hehe. greit å se hvordan andre gjør det... Snuppen får også vanntil grøten da:) han liker smaken godt han:) Da tror jeg vi skal begynne med litt lunch da:) Ellers så må jeg jo si at det er helt utrolig at babyen din har blitt så stor bare på mm... Er det ikke fantastisk? Jeg syns det er helt utrolig jeg for min del:) vil gjerne høre om noen andre har erfaringer/innspill=)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 du kan jo gi grøt på formiddagen? og litt frukt kanskje? vi gir full porsjon med grøt om kvelden, og så får hun middag i fire-tiden (moste grønnsaker, - potet og gulrot) gir ofte litt frukt (koker epler og moser sammen med banan) på dagen, i 11-tiden kanskje, tenkte jeg skulle erstatte frukt med grøt, sånn at hun ikke blir så fort sulten når vi er ute i mange timer. har også begynt med litt vann som tørstedrikk. ammer i tillegg da.
trulletrollemor Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 :-) Ja, det er ganske fantastisk! Helsesøster sier stadig at jeg må ha veldig næringsrik melk. Lillemor har hatt veldig god vekstøkning hele tiden, også nå rett før jeg begynte med annen mat. Kunne fint fullammet henne enda, hun er godt fornøyd med bare melk. Men jeg merker jo allerede at jeg får mer overskudd når hun ikke bare lever på meg :-)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 går jo sikkert an å veksle mellom å gi frukt og grøt... frukten er på vitaminer og grøten på jern bla. Må bare prøve meg litt fram, tusen takk for innleggene:))) forresten: hvordan koker du eplene? med skall? hvor mye vann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå