Gå til innhold

Smårart utslett

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia fikk i helgen noen jeg trodde var begynnende bleieutslett, typisk røde prikker i bleieområdet. Så fikk hun små røde prikker på hender og føtter (og litt ellers på kroppen), og nå har hun noen utslett på haka som væsker litt. Jeg ser an evt. lege på tilstanden i morgen, den har vært helt fin nå så jeg mistenker egentlig en type matallergi. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nesten borte nå, så da slapper mor av igjen :-)

Skrevet

Tenkte først på vannkopper jeg da, men ser jo at du skriver at det er nesten borte igjen i dag.

Kan jo være som du sier, noe hun reagerer på i maten?

Godt at hun er mye bedre !

klem

Skrevet

Jeg kan ikke si for sikkert, siden jeg ikke har sett henne. Men det hørtes ut som eksem som en reaksjon på mat. LilleM får stadig vekk slikt utslett (han har atopisk hud) og det kan komme av mat, frukt eller rett og slett at han har svettet litt for mye..

Det faktum at det gikk over fort, kan tyde på det samme. Neste gang du gir Mia noe nytt, så kan du følge med på om det skjer igjen. Så små får reaksjoner i form at hud eller mage/tarm.. Så det er greit å vite om du har introdusert noe nytt. Det kan være så enkelt som en ny solkrem eller en ny bær-sort eller noe..

LilleM sikler masse, og haka er konstant våt, og dermed også mye utslett.

Hvis utslettet væsker er det viktig at du følger med, og blir det rødt og flammet må du ta kontakt med legen.

Håper hun blir bra raskt!

Skrevet

Ja det kan hende hun har svettet litt når de var ute på dagen. Ser jo at Mathilde er fryktelig varm når vi kommer hjem. Har jo ulltøy under dressen som allerede avgir en del varme. Kan være at det bare er det ja eller en allergisk reaksjon på noe.

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror også, spesielt siden det verste ga seg, at det var en type matallergi. De væskende sårene på haka kan godt ha vært fuktighet og irritasjon, hun også sikler en hel del og med smokken som "lokk" så er hun alltid småsår på haka si. Hun har veldig sart og ømfindtlig hud med områder av eksem, så jeg må nok passe på litt.

Skrevet

kan anbefale Weleda krem til bruk på haka. Det er en tykk krem, som lager en fin hinne på haka og kinnene til de siklende, våte barna våre..

Vi har hatt litt mindre utslett etter at vi begynte å smøre med fet krem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...