Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hvordan er det med å sole seg?? Vet at det kan være pigmentforandringer og sånt, men nå tenker jeg mest på om det blir alt for varmt for knøttet å ligge og koke i sola??
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Du bør ikke ligge så altfor lenge i solen om gangen. og du må dekke til magen med et pledd eller noe sånn at magen ikke blir "stekt" Smør deg godt med solkrem, spesielt i fjeset. Vet ikke hvordan det er med andre,men jeg har lett for å bli brent og tørr i fjeset i sola, når jeg er gravid. Ellers så er det bare å nyte vårsola:D
NormaJean Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 syns det faller på sin egen urimelighet hvis man ikke skal sole seg for lenge fordi det kan bli for varmt, bør man da legge ett pledd over magen??? blir ikke det bare da ekstra varmt?
Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 jeg satt ganske mange timer på terrassen både lørdag og søndag. hadde på meg singlet, og i perioder også genser over for det er jo ikke SÅ varmt enda. Men ble litt varm innimellom. Men det er vel ikke så mye å passe på enda vel? er ikke varmt nok til det enda eller? Jeg tenker mer mot sommeren da det blir langt over 20 grader jeg...?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Jeg kan kun fortelle videre det min jordmor sa til meg.. Og det er at det bare er tull å skal drive å dekke til magen.. og legge på våte kluter osv.. For det blir ikke så varmt i norge at det er noe problem.. Hun mente i utgangspunktet det samme om syden.. men spørs jo litt om det er 25 grader..eller 40.. det handler jo om skjønn.. Men er det for varmt bør ikke gravide være i sola i hele tatt.. fordi vi trenger så mye ekstra veske osv.. Når det gjelder pigmentflekker så stemmer nok det at vi kan få stygge flekker.. så den sjansen får den som vil sole seg ta.. Jeg skal ihvertfall sitte ute med magen bar i sommer og kose meg:)
Kompani Orheim Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Ja, det blir vel kanskje varmt for knøttet. Vet ikke noe særlig om akkurat det problemet.. Satt litt på verandaen i helgen, og da gav jeg opp etter 15 min fordi jeg ble ør av varmen. Tipper vår kropp sier ifra :-) Men dette med pimentflekker er nok heller ikke bare bare.. Min søster satt i sola når hun var gravid (evt rett etter fødsel, husker ikke helt) og hun endte opp med en overleppe som var helt mørkebrun!! Det så ut som hun hadde fått en real bart :-) hehe Kanskje ikke kjempekult.. Så jeg kommer til å være litt forsiktig utover sommeren ihvertfall :-)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 Hehe, nei det hørtes ikke så kult ut Kompani Orheim Kommer nok til å gå med noen liter med solkrem her i sommer også, da sitter jo fargen bedre også Tenkte uansett jeg skulle spørre JM når vi er der til uka, men det er jo nå sola er her og da har jeg fått litt av hvert-svar. Koser meg ute i sola på ettermiddagene så lenge det varer for denne gang jeg da
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Jeg koooser meg også ute i sola etter jobb hver dag nå, er så utrolig digg m litt sol på kroppen etter en laaang og kjip regnvinter! Og tror ikke d er no farlig heller, tenker på at de anbefaler jo at man trener under svangerskapet, og når man jogger osv blir jo kroppen også veldig varm! For ikke å snakke om varme bad, boblebad, badstu osv.. Så vi får nyte sola mens vi har den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå