Gjest ->>- Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 "§ 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år."
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hvis man blir holdt fast og har sagt nei flere ganger og om det er kjæresten din? Og man har hatt normal sex med han dagen etterpå? Er det fremdeles voldtekt?
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Ja. Men med minimal mulighet for domfellelse.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 10 år my fucking ass!!! Flesteparten blir ikke anmeldt engang.. Nei, er du mann og kåt, gå ut og ha deg på noen, det er helt ufarlig. Hvorfor vil noen forresten ha vanlig sex dagen etter med noen som de tenker voldtok dem kvelden før?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Syns paragrafen var litt skummel. Jeg har alltid hatt en hemmelighet, et herlig eksempel på tvilstilfelle. Jeg fikk en "stefar" da jeg var ni år. Mamma fikk med andre ord ny kjæreste. Han flyttet raskt inn og var super. Grei mot oss barne (har to yngre brødre) og et prakteksemplar av en mann. Jeg og min mor hardde et anstrengt forhold (ene og alene grunnet min gryende pubertet) var jeg var tolv og noen år utover. Jeg og min ekstrapappa fikk veldig god kontakt, og jeg minnes ham som enestående, alltid støttende og veldig snill. En dag da mor og småbrødre var ute av huset (på et julemarked, husker alle detaljene), lå jeg og X (la oss kalle ham det) i vinkelsofaen vår. Han lå med hodet der hvor jeg hadde beina. jeg var tolv år og veldig barnslig, uten en eneste antydning til pupp eller hår under arma. Jeg husker godt jeg ble kald og paff da jeg, etter å ha likt at "pappan" min masserte meg på beina i noen minutter, snudde meg for å si et eller annet. Da så jeg at han masserte meg med penisen sin, som han ahdde tatt ut av buksen. Han gned altså penis mot mine bein. Han stønnet. Han så ikke at jeg så ham. Jeg snudde meg til donaldbladet mitt med en eneste gang uten å si noe. Jeg lukekt alt ute. det var antakelig for mye å ta inn. Etter noen minutt ejakuerte han utover beina mine. Jeg stirret instendig ned i bladet mitt, mens han tørket det bort. Etterhvert kom mor og søsken, og seansen har aldri siden blitt nevnt. En lignede seanse skjedde da jeg var fjorten med samme mann. Han hadde vært på et iddrettsmasasjekurs (han var trener i en profesjonell iddrettsgren) og ville øve seg på meg. Sjenert som jeg var sa jeg ja. Han masserte etter en stund litt for langt inn i underbuksen, og på underlivet mitt, osv. Denne gangen reagerte jeg likt som forrige gang. jeg bare latet som det ikke skjedde. Han flyttet fra min mor først mange år senere. Jeg har tatt dette opp med henne og fortalt henne alt, det resulterte i et elendig forhold mellom meg og min mor. Hun påstår jeg har sykelig og absurd fantasi. Han har tydeligvis vært snill med henne, i og med at hun nekter å tro meg. Min historie, hvordan hadde den utartet seg i en rettssal? Jeg er jo hverken holdt fast med makt, jeg har ikke sagt nei, og jeg har heller ikke oppplevd ufrivillig penetrering. Hva kalles dette?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Dette kalles grovt misbruk av tillit!!! Stefedre suger! Alle jeg vet om som har det, inkl meg selv har opplevd noe lignende, mer eller mindre ullent, men absolutt på grensen. Hvem i helvete tror de at de er??? Jeg tok det opp med min mor og han i voksen alder, noe som førte til massive unnskyldninger og " dette kan ikke jeg huske" fra hans side. Og jeg var liten, hva som var hva er ikke godt å si. Og de er fortsatt gift. Sånn er det bare å være jente, tenker jeg av og til. Alle med nye kjærester, som ikke er far til barna dine: følg med! Følg veldig godt med!
blond Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Det var et seksuelt overgrep, uten tvil. Har du fått hjelp til å bearbeide dette?
blond Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Korrigerer meg selv med å si at det ikke var ETT overgrep, men flere.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Det er vel noe som trangsynte mennesker som du, NN 2107 ALDRI vil skjønne. For du har aldri elsket en som bare har gjort deg vondt. Jeg hadde "vanlig sex" med han dagen etterpå for at han skulle bli glad og fornøyd. I dag har jeg et alvorlig problem med sexlivet mitt. Klarer fint å bli kåt alene men aldri sammen med gutter.
Hilde_85 Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Anonym 22:33! Huske det med å ikke dra alle under en kam. Ja, det er mange fæle stefedre der ute. Men heldigvis er ikke alle sånn. Jeg har selv en stefar som aldri har lagt en hånd på meg på noen som helst måte! At dere har opplevd det er helt forferdelig, og det er grovt missbruk. Men som sagt, er det heldigvis ikke alle!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #13 Skrevet 21. april 2008 Sier selvsagt ikke at det er alle! Men, jeg tror det går mage forelskede mødre rundt med ny type som ikke helt greier å stå imot datteras gryende kvinnelighet, typisk at det skjer i begynnelsen av puberteten. Da føler de seg vel ikke helt pedofile tenker jeg. Blir bare så sint ved tanken på alle ulykkelige jenter som har opplevd noe sånt! Er så unødvendig og så triist, for det sitter i deg resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #14 Skrevet 21. april 2008 Kjære deg. Hvordan kan du elske en sånn en? Skaff hjelp, kom deg vekk!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #15 Skrevet 22. april 2008 Ja det er seksuellt overgrep, og når det gjelder barn under alder av 16 årså trenger man ikke si nei, trenger ikke gjøre motstand det regnes som overgrep alikevel om personen er voksen.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #16 Skrevet 22. april 2008 Hva slags tegn kan man kikke etter om man tror ett barn har vært utsatt for noe?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #17 Skrevet 22. april 2008 Til Annonym 22.19 Jeg har opplevd det samme selv. At storebroren min, 12 år eldre forgrep seg på meg. Jeg var 9 og han var 21 da det startet. Jeg kan ikke si om det var 10 ganger eller mer, for jeg husker ikke. Jeg husker bare den følelsen av å være null værdt. Bare vært til for å tilfredstille menn. Jeg husker siste gang broren min forgrep seg på meg var jeg rundt 12. At jeg desperat lette etter en mann som kunne beskytte meg, for jeg synes det hele var vemmelig. Jeg viste at familie ikke skal gjøre slik. Jeg så opp til broren min, stolte på han, han var helten min. Jeg fikk kontakt med en mann som var 8 år eldre, jeg lot han ha sex med meg, for da mistet broren min innteressen for meg. Da var jeg ikke lenger bare brors. Jeg nøt aldri sexen med den andre mannen heller, jeg forbandt det hele med en ytelse jeg måtte utføre for at andre skulle være glad. Mannen ga meg sovepiller for at jeg skulle slappe av, så merket jeg mindre til akten. Mannen ble veldig veldig glad i meg. Jeg følte jeg gjorde noe fint for andre, han skrøt av meg. Jeg lot andre gjøre det med meg, for da ble de glade og skrøt av meg. Da jeg var rundt 15-16 år gammel våknet en liten djevel i meg. Jeg ville ikke lengre ha denne mannens ros, jeg innså han bare brukte meg. Jeg likte han jo ikke. Det var bare oppmerksomheten og at broren min lot meg være i fred. Da ble mannen sint og gikk til foreldrene mine og sa hva broren min hadde gjort mot meg. Jeg ble kjempe redd for ikke å bli trodd. De pleide å si jeg hadde livlig fantasi. (jeg var redd for troll nede i vaskekjelleren som barn). Jeg husker mamma gråt, jeg ville ikke se mamma gråte. Jeg sa til mamma at hun ikke skulle tenke mer på det, det gikk jo bra. Jeg gikk jo på skole og fikk gjennomsnittlig bra karakterer. At jeg drev å dopa meg hinnsides fordi det var blitt en vane sa jeg jo ikke. Stakkars mamma ville blitt helt fra seg. Ser du? Jeg beskytter hun som skulle beskyttet meg, "stakkars mamma". Så prøvde broren min ta liv av seg da jeg var blitt 19. Han kuttet seg opp på underarmene, ikke på langs, men på tvers. Mamma ble helt fra seg. Stakkars bror. Mamma ringte meg og gråt og ba om at JEG skulle sove over hos bror, så han ikke prøvde ta liv av seg igjen. Jeg ble redd, jeg ble rasende. Hadde mamma glemt hva jeg fortalte han gjorde mot meg når jeg var liten? Tydelgivis. Nå er jeg snart 29, bror bor sammen med mamma. Mamma gir han lommepenger når han er blakk. Bror kjøper dyre merkeklær, en mann på 42 må jo ha stil! Ellers truer han med selvmord igjen. Jeg føler jeg ikke har noe å vinne på å gå til sak mot bror. Mamma vil bli knust. Alt jeg vil er å bli forstått, få trøst, se at broren min må klare seg selv. Jada, bror har hatt et tøfft liv. Blitt overfallt i N.Y. levd som hjemløs i periode, selv blitt missbrukt som barn. Jeg kan unnskylde bror også, samtidig er jeg såret forde mamma gir så mye av seg til han og synes at det må jeg bare finne meg i, for "stakkars bror". I går fortalte en veninne av meg at hun var blitt missbrukt etter en fest i helgen. Der hun overnattet hadde en fremmed mann kommet opp i sengen henens mens hun sov, hun var for trøtt og full til å si nei. Han befølte henne og onanerte til han kom utover henne. I natt drømte jeg at jeg stakk ned mange menn, jeg var sint og redd, fortvilet i natt. En veldig slitsom natt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #19 Skrevet 22. april 2008 Blir litt provosert av deg annonym 22.33 jeg har stefar til mine to jenter. Og jeg vet med 100% sikkerhet at han ville aldri misbrukt mine barn. kall meg naiv, men dette vet jeg. Han greier ikke å høre om banr som blir misbrukt engang for han blir så sint. Så han stoler jeg fult på. Dessuten er det jo fedre også som misbruker egne barn..skal jeg da si? pass opp alle dere med unger, så fedrene ikke misbruker deres fellese barn? kan ikke slå alle over en kam nei.. Så mødre, fedre, stefedre, stemødre, onkler, tanter, nære venner , søsken osv kan være misbrukere..men man kan ikke slå alle over en kam fordet. Så kom med den der;Alle med nye kjærester, som ikke er far til barna dine: følg med! Følg veldig godt med! Synes jeg var unødvenig av deg. Min mor ble misbrukt av sin bestefar da hun var liten..men jeg stoler jo på at mine foreldre ikke gjør det mot mine unger forde..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #20 Skrevet 22. april 2008 Så du tror at alle mødre med barn som har blitt misbrukt av sin stefar, eller far for den del, egentlig hadde mistanke om det?! Men det har ikke du, så da er alt greit? Min stefar er og sånn, hellig til tusen, men det holdt ikke helt vann. Så litt påpasselighet må det være lov å oppfordre til, selv til de som er helt sikre.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #21 Skrevet 22. april 2008 joda klar over det, men det gjelder jo forsåvidt alle det da..fedre, onkler, brødre, besteforeldre til barna osv osv. Så klart har jeg visst tegn på noe galt så hadde jeg ikke vært så naiv da. Men hellidusten da. Man kan ikke gå å drive å mistenke at det er en mulighet han kan misbruke jentene mine. Da skulle jeg kanskje være bekymret når de er alene helger med pappan sin også? er jo ferde som misbruker. Oj kankje foreldra mine skal slutte å passe de. Sende de dit hel alene ei helg, Nei vet du hva. ørest ut for det at de fleste stefedre misbruker stedattrene sine. SKJERP DEG Ja det er trist du ble misbrukt, det er forferdelig å høre av min mor hun ble misbrukt av sin bestefar siden hun var ganske lita..hun har fortrengt mye. jeg ble dårlig da hun fortalte meg det. legen fant arr i kjeden hennes under hennes første GU, og han fattet mistanke om at hun var blitt misbrukt da. Hun har hold dette hemmelig hetl til hun fortalte min far det da hun fikk min bror. Det er grusomt at barn blir misbrukta. Men man kan ikke gå å mistenke alle stefedre. Like gjerne deres egen pappa som kan misbruke.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #22 Skrevet 22. april 2008 Spar meg for "skjerp deg" uttrykket da, det er så trist. Skjerp deg selv, som du ser, se en gang til, skrev jeg også far. Det gjelder alle. Poenget mitt her er at man kan ikke regne med at døtrene, eller sønnene, våre skal komme og fortelle det til oss dersom det skjer slike ting. De kan ha blitt truet på livet, eller tro det er deres skyld osv. Derfor er det foreldrenes ansvar å følge godt med, og også spørre og grave litt når barna sier "bra.." når du spør om de har hatt det fint på ferie hos pappa/tante/tippoldemor eller alle de andre du vil ha med.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #23 Skrevet 22. april 2008 Når man ikke bryr seg om at man har fått et nei, eller om personen ikke er i stand til å kunne si fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå