Gjest Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 ..på fredag. Er da 6+2. Skal levere urinprøve. Hva mer gjør de? Gravid for første gang, så litt ny på dette området kan man si!!! Må jeg betale for den timen, eller er det gratis?
Fullrulle86 Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 på første time er det vanlig med gynekologisk undersøkelse der di tar celleprøve + alle disse kjønnssykdommene. eller blir du veid, og høyden din blir målt og blodtypen funnet. så tar legen blodtrykk, finner termin og sjekker urinen din for proteiner og tester for urinveisinnfeksjon. Så spør han sikker om det er arvelige sykdommer i familien din osv. Dette er det vanlige jaffal! ikke alle praktiserer likt:o) Alle legetimer som har med svangerskapet å gjøre, er gratis:o)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Oki, takk for svar. Gyn undersøkelse hadde jeg for to år siden. Trenger vel kanskje ikke ta det nå da? Jaja.. greit å være litt forbredt:-)
Fullrulle86 Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 viss du ikke har tatt undersøkelsen på to år, blir du nok anbefalt å ta den:o)
Maja☆ Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Er andregangsgravid og aldri tatt gyn.undersøkelse på kontroll hos fastlegen pga svangerskapskontroll. Har hatt to forskjellige fastleger på begge svangerskapene siden jeg har flyttet imellom graviditetene, så gyn.undersøkelse er ikke alltid vanlig.
Hilde_85 Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jeg har ikke tatt gyn.undersøkelse etter at jeg ble gravid. Og var sikkert 1 år siden sist jeg hadde tatt det når jeg ble gravid! Og da testa vi bare for kjønnsykdommer.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 det er ikke vanlig å ta gyn ved første kontroll. legen min anbefaler ikke vanlig gyn uten at d er helt nødvendig for å ikke iriirtere mormunnen. di tar blodprøver å hører når siste mens første dag var for å regne ut termin å spør litt om almentilstanden din:)
temine Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Ikke vanlig med gyn.undersøkelse på første kontroll lenger. Unntaker finnes der legen mener det er nødvendig da. Jeg fikk barn for to år siden, og hadde gyn.undersøkelse i det svangerskapet for å ta celleprøve, men trengte ikke nå. Bortsett fra å sjekke urin tar de nok noen blodprøver, måler blodtrykk og fyller ut helsekortet, om det ikke er litt for tidlig enda da...det vet jeg ikke. Jeg var første gang i uke 12. Så spør legen om termin, og bestiller time til ordinær UL. Så får man som regel noen bøker om svangerskap. Koster ikke noe, med mindre du må ta en gynekologisk undersøkelse, da kan det hende du må betale en ca 80 kr for utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå