JPG2011 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hva kan man få av stipend og lån fra lånekassen da? Har så lyst til å ta mer utdanning, men spørs om vi har råd til det. Er det f.eks forskjell om man tar det på deltid, eller fulltid?
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Det kommer an på. De har en utmerket lånekalkulator på www.lanekassen.no som kan gi deg en god pekepinn. Ja, det er forskjell i henhold til prosentvis studiemengde. Du får redusert ned til 50% av fulltidsstudier, etter det tror jeg ikke du får noe.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 På lånekassens sider er det en støttekalkulator du kan bruke. Du får vel en 1300 ekstra i mnd per barn?
Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg er gift og studerer fulltid, mannen har forhøy inntekt så jeg får ingenting i stipend, men får fullt i lån (som delvis omgjøres etter fullført studie) Jeg får heller ikke forsørgerstipend siden inntekten er høy. Grensene for dette ligger også i den nevnte kalkulatoren, den er veldig fin, bruk den.
brooklyn Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg får ikke noe annet enn stipend/lån fra lånekassen, litt over 6000 pr mnd. Jeg får ikke noe forsørgertillegg da mannen min tjener over den grensen de har satt. Som de andre sier, sjekk lanekassen.no Jeg studerer fulltid.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Det spørs jo hva han tjener da.... Når mannen min tjente lite så fikk jeg utbetaling på nesten 10 000 i mnd.... Men nå når han tjener bra så får jeg 6.200 i mnd ca... Men regn ut med denne kalkulatoren: http://app.lanekassen.no/stottekalk/
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Studer deltid, så slipper du å ta studielån. Jeg tar en bahelorgrad over 4 år. Genialt spør du meg:o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå