iznogood Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Av mangel på å få min nykjøpte gamle motorsykkel på veien, har jeg begynt å gå til og fra jobben. Det er 5 km hver vei, og jeg bruker 50 minutter. (Like lenge i kø om jeg kjører bil) Hvorfor blir kollegaene min så sure over at jeg får en fin morgentur og en enda finere tur hjem? Er det usolidarisk av meg å ikke drikke, røyke, spise pizza og sånn og ikke sitte på dasken i en bil? Det virker liksom litt sånn - og det bare av at jeg går tur :-)
Reveenka Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 De er bare misunnelige, så klart! c",) Det er hvertfall jeg på mine kolleger som kan gå/sykle - for jeg har 35 km på farlig vei til min jobb, så sykkel er uaktuelt....
coscos Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Ja, ja, det er nå ytterpunktene da, vil jeg si :-) Fra motorsykkel til apostlenes hester. Synes du er supersprek, jeg, og tror nok at kollegaene dine er fulle av beundring under den "sure" maska. Det er litt slik at alle kan gjøre det, men få faktisk gjør det. Men, du, går du i all slags vær? Jeg er kun sånn finværs-turgåer (nå går ikke jeg til jobb da, men bare med barnevogn...)
iznogood Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Jo, jeg går uansett vær. Er bergenser og har regnklær (men ikke gummistøvler). Jeg har veldig stillesittende jobb med mye mas og uhorvelige deadlines - og jeg kjenner jeg blir utrolig opplagt av å taske til og fra. Og så er jeg alenemamma med 3 småtroll, så den turen til og fra er min hellige alenetid hvor jeg kan løse verdensproblemer og filosofere i fred og ro. Hadde jeg hatt 35 km vei, så hadde det nok blitt bilen, ja. Eller bussen - om man skulle være så heldig å kunne benytte en slik :-)
tebekaa Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Minner meg litt om en reklame jeg har sett. På TV. Husker ikke hva det var reklame for, men kan det ha vært Rema1000? Anyway - damene i kantina diskuterte frem og tilbake hva man kunne spise og ikke spise, og var sure og skrubbsultne pga slanking. Så kommer det en frisk og blid dame og setter seg sammen med de, med matfatet sitt fullt av gode saker. Suringene lurte på hvilken diett hun gikk på, og hun svarte at hun bare hadde begynt å gå til jobben;-) De fikk hakeslipp og ble selvsagt enda surere enn før... Klart man kan bli sur av sånt! Utrolig irriterende med friske, sunne mennesker når man selv ikke er det. Og at en 3-barns alenemamma kan ta seg tid til sånt? Andre med kanskje bare 1 barn - og samboer til å dele oppgaver med - har ikke tid til å holde seg i form i en krevende hverdag med små barn, jobb, hus, husdyr, familie og... Du tar jo alle de gode unnskyldningene fra de for hvorfor de ikke har tid til ditt og datt. Alenetiden min er også hellig. Den er fra 23 til 01, men kan ikke akkurat si at jeg trimmer da nei. Jeg skapsnoker og dibber og zapper;-) Alt til sin tid... Kos deg videre med alenetiden din du, og smil overbærende til de som kommer med sine sure oppstøt. Livet er for kort til å gå rundt å være sur sier nå jeg:-)
Maud Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Jeg er sikker på at de andre svarende her har rett - det er misunnelsen som gjør de andre sure i ansiktet når du forteller om gåturene dine. Dessverre er vel mange mennesker laget slik, de har et ideal de ikke lever opp til og da gjør det vondt når andre viser at det faktisk er mulig å innfri deler av idealet ;-) Skulle ønske jeg var like flink som deg, men det er jeg ikke...
iznogood Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 Jeg skal innrømme at jeg jukser bittelitt, sånn tidsmessig. Siden jeg ikke har røykepauser (i gjennomsnitt her på avdelingen min er det 8 stk x 10 minutter pr dag) så klipper jeg en halv time av arbeidsdagen i begge ender. Og så jobber jeg heller litt i tidsrommet hvor andre folk har fred og ro - sånn 23 - 01 :-) Og så går jeg den lange veien, for da får jeg gå 3 km gjennom skogen - og det er bare så nydelig og fredelig på morgenkvisten. I dag er det nok en strålene solskinnsdag og du verden så det gir energi med den morgen turen. Kanskje jeg må selge motorsykkelen igjen :-) Om jeg virkelig påfører mine omgivelser misunnelse... burde jeg jevne det ut med å spise egg og bacon til lunch eller slikt? Så ikke jeg blir så uspiselig prektig, liksom :-) Jeg tenker også på den rema 1000 reklamen - hun som ikke hadde spist noe hun likte på aldri så langt tid, og den glukemiske i indeksen på en asparges :-D Håper dere alle sammen har en fin solskinnsdag i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå