Gå til innhold

overganstønad og sommerjobb??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man kan tjene den summen 30.000 ca el hva detvar, kan man da jobbe inn den summen i løpet av to mnd eller må det deles opp gjenom hele året??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et godt spørsmål! Kan egentlig ikke tenke meg noe annet enn at det er det samme om du tjener pengene på to mnd eller over hele året! Noen som vet 100% sikkert?

Skrevet

ja hun på NAV sa, det beløpet å så regnet hun ut da ca 2500 hvis man jobbet gjennom hele året, men jeg innbiller meg at det er årssummen som gjelder siden det er beløpet de går utifra.. Jeg vil ha sommerjobb:)

Skrevet

Der er spesielle regler for dette:) Det blir ikke slik som med en vanlig jobb. Hør med nav. Jeg husker ikke helt hvordan det var. Det var noe med at mnd 1 får du fullt, mnd 2 trekk, men tilbakebetalt i mnd 3, når du ikke jobbet mer. Og da hadde ikke summen på lønn noe å si.

Men som sagt jeg husker ikke dette helt, og det er mange år siden:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne tjene en halv G i året, men ikke mer enn 2700 eller noe slikt i mnd. Uansett om det var sommerjobb eller ei.

Dersom jeg fikk mer enn 2700 i mnd ville OS blir redusert pga dette. Hurra hurra...

Heldigvis har jeg fått sommerjobb der regnskapskontoret kan trikse det til slik at alt jeg tjener i sommer vil bli fordelt utover slik at jeg ikke får mer enn 2700 pr mnd.......

Skrevet

jeg aner ikke, har hørt så mye forsjelig. men om nav tenker slik at tjener du mer en 2500 så treger du ikke full os så er jo det egentlig forstålig. jeg fikk full os når permsjonpengene gikk ut selv om jeg hadde tjent langt mer en 33000, fordi det var min nå værende lønn som telte. det ville vært litt undelig om det ikke gjalt andreveien også. selv om det er helt på trynet om man "taper" på å få sommer jobb.

men dette er jo bare spekulasjoner fra min side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...