Gå til innhold

Bihulebetennelse - må man ha antibiotika ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tett i nese, øyne og ører - og kjenner det velkjente presset bak øynene. Det er nok en bihulebetennelse på gang, jeg er også veldig slimete, hostete og har feber.

Må jeg til lege, eller går sånt over av seg selv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på om det er virus eller bakterier ;-)

Skrevet

hmm, hvordan finne ut det uten å gå til legen da ?

Det er som regel 3 ukers ventetid for å få time, og om man får hastetime må man uten unntak vente i minimum 3 timer etter angitt tid for å komme til. Orker ikke det med baby og det hele.

Skrevet

Som regel trenger en ikke antibiotika. Men hvis en har feber og det flyter over av gulgrønt snørr, har vondt og kjempepress i bihulene så er det nok lurt med med en a.b. kur. Men det kommer også an på utslag på infeksjonsprøver (CRP).

Skrevet

Ok, takk for svar. Får ringe ned i morgen og høre. Kanskje jeg kan komme til hos en av de litt raskere legene, selv om om de ikke er fastlegen min....

Skrevet

Prøv å skyll/dryppe nesen med saltvann. Bruk også nesespray/dråper (Rhinox e.l.) regelmessig, men ikke over 1 uke i strekk. Saltvann kan du bruke ubegrenset. Hvis du har et sånt nesehorn til skylling så hadde det vært kjempebra, du får kjøpt de på apoteket - følg bruksanvisningen. Saltvann kan du lage selv med en strøken ss salt pr liter vann.

Skrevet

+ at du tar smertestillende (Paracet o.l.) regelmessig.

God bedring og lykke til hos legen i morgen.

Skrevet

Kjøp FENUMAX på helsekosten. Det letter trykket med engang, veldig effektiv!

Skrevet

Bare husk at hvis du lager saltvann selv, så skal det selvsagt kokes opp, glemte å si det i stad :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...