Gjest Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg er tett i nese, øyne og ører - og kjenner det velkjente presset bak øynene. Det er nok en bihulebetennelse på gang, jeg er også veldig slimete, hostete og har feber. Må jeg til lege, eller går sånt over av seg selv ?
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Kommer vel an på om det er virus eller bakterier ;-)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 hmm, hvordan finne ut det uten å gå til legen da ? Det er som regel 3 ukers ventetid for å få time, og om man får hastetime må man uten unntak vente i minimum 3 timer etter angitt tid for å komme til. Orker ikke det med baby og det hele.
roxanne Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Som regel trenger en ikke antibiotika. Men hvis en har feber og det flyter over av gulgrønt snørr, har vondt og kjempepress i bihulene så er det nok lurt med med en a.b. kur. Men det kommer også an på utslag på infeksjonsprøver (CRP).
Gjest Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Ok, takk for svar. Får ringe ned i morgen og høre. Kanskje jeg kan komme til hos en av de litt raskere legene, selv om om de ikke er fastlegen min....
roxanne Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Prøv å skyll/dryppe nesen med saltvann. Bruk også nesespray/dråper (Rhinox e.l.) regelmessig, men ikke over 1 uke i strekk. Saltvann kan du bruke ubegrenset. Hvis du har et sånt nesehorn til skylling så hadde det vært kjempebra, du får kjøpt de på apoteket - følg bruksanvisningen. Saltvann kan du lage selv med en strøken ss salt pr liter vann.
roxanne Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 + at du tar smertestillende (Paracet o.l.) regelmessig. God bedring og lykke til hos legen i morgen.
Jenny-penny Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Kjøp FENUMAX på helsekosten. Det letter trykket med engang, veldig effektiv!
Gjest Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 løper og kjøper i morgen. Fenumax og nesehorn.
roxanne Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Bare husk at hvis du lager saltvann selv, så skal det selvsagt kokes opp, glemte å si det i stad :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå