trompetisten Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Vi leier bilstol via IF, stolen vi har nå er fra 9 mnd - 4 år (0-18 kg). Egentlig får vi ny bilstol til jul igjen, den tredje og siste, men den har da vekt fra 15-36 kg (kan ta av rygg og side, slik at det blir kun sitteplate). Men altså, mini her i huset lita og tynn. Er litt over 10 kg, og kommer aldri i verden til å være i nærheten av 15 kg til høsten. Er 2,5 år. Er dette veldig viktig, at barnet er innen vektgrensen som står på, eller hvordan er dette???
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Ja det er kun godkjent fra den angikkte kilogrensen. Dere får vel bruke det dere har litt til ?
LegallyBlond Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg ville bedt om å få beholde den stolen dere har nå fram til hun når vektgrensa. Er nok en grunn til at de har den grensen. Hadde det vært snakk om 1 kg så hadde det sikkert ikke vært krise, men 3-4 kg har nok noe å si. Om barnet ditt sitter bakovervendt nå så anbefales det fram til 4 år, så om jenta di får plass i stolen så lenge så hadde jeg latt henne sitte der så lenge det var plass og hun ikke overskred vektgrensen. Sitter hun forovervendt hadde jeg byttet når hun passerte 15 kg.
trompetisten Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Hun sitter bakover ja, men den skal vi vel sende inn igjen til IF til jul. Har kjøpt en slik pakke hvor vi leier alle stolene. Den stolen vi har nå kan kun monteres bakover. Neste stol kan monteres framover. Men vi får sikkert leie den et år til eller noe... Får se når knærne begynner å krype overover mot ørene Takk skal dere ha
EnMamma Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Syntes IF burde ha litt bedre rutiner på dette. Er det slik at de krever inn igjen stolene før barnet er stort nok til neste setet så er de jo med på å gjøre slik at foreldre sikrer barnene ulovlig og utrygt da. Det er for dårlig av dem som forsikringsselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå