Gå til innhold

Hva ville dere gjort, som meg eller min samober ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte et huskestativ i tre til 4 års dagen til jr. Det skulle vi sette opp på forsiden av huset, i vår hage. Vi bor i borettslag.

Da sambo var nesten ferdig å montere sualmitten, kommer styrer i laget og sier at han har fått en klage (fra nabokjerringa) og at dette ikke kan settes opp uten søknad. Hun syntes at det sto midt i glaninga, og at barn burde leke på lagets lekeplasser.

Der vi bor er det ikke mulig å se lekeplassen, og det er traffikert vei for å komme dit. Altså uaktuelt å sende 4 åringen aleine på en god stund.

Naboene ser stativet kun fra veien når de går forbi, og om de lener seg ut fra terassen. Det er ikke mulig å se det innenfra. Hun sa heller ikke noe til oss, men ringte direkte til styrer. vi har bodd her i 8 år, og har hatt en veldig god tine med naboene så langt.

Sambo ville ikke skape noen nabokrangel, og demonterte hele greia, og satte det opp på den andre siden av huset. Problemet er at det som regel alltid blåser kald vind der, og at vi sjelden oppholder oss der.

Så til saken : Han vil bare glemme hele greia, så lenge hun ikke protesterer på at det er satt opp der det står nå. Han kommer ikke til å søke heller.

Jeg er litt forbanna, og mener at vi må få bruke hagen vår til det vi vil, og blir irritert fordi folk setter opp trampoliner, tørkestativ, hagegynger, lekehus, stasjonære parytelt etc. Uten at noen løfter en finger.

Jeg vil derfor be om en redgjørelse av regelverket, og kommer til å be om kopi av søknad fra de som har ting av tilsvarende størrelse i hagene sine. OG henvisning til punkt i regelverket som sier at dette må søkes om. Jeg har nemlig an mistanke om at de bare "lager" en regel fordi naboene har bodd her siden 70 tallet, og styrer er av tilsvarende årgang. Hadde vi hatt yngre naboer hadde dette gått helt fint, og sånn sakl det ikke være.

Om det viser seg at vi faktisk må søke, vil jeg gjøre det - med henvisning til at det er mye annet rart som er satt opp og at jeg vil ha en lik praksis. Får vi det godkjent (noe jeg tror vi gjør) legger jeg en kopi i postkassa til naboene.

Hva hadde dere gjort her ? Som meg eller sambo ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at samboeren din ikke orker noe styr, men jeg hadde nok gjort som deg:-)

Skrevet

Spørs hvordan jeg ville hatt det. Hadde det kun vært en plass det hadde vært fint for meg, hadde jeg seff. gjort som deg.

Skrevet

Det funker der det står nå også, men vi ville ha det på motsatt side - og det er en prinsippsak fra min side.

Skrevet

Tror jeg ville gjort som deg gitt... På en ryddig og ordentlig måte! Hvis andre har satt opp trampoliner uten problem så ser jeg ikke helt forskjellen. Min erfaring er at det gjerne blir mer støy fra en trampoline enn fra et huskestativ. Får trøkt inn flere barn på trampolina, liksom!

Skrevet

En ting midt i mellom.

Jeg hadde som deg sjekket ut saken og ev. søkt om å sette opp dersom baksiden av huset er ubrukelig som lekested. Går det derimot fint å leke på baksida og gutten ikke bryr seg nevneverdig om hvor det står hadde jeg vel bare latt det stå bak der. I sistnevnte tilfelle hadde jeg vel nevn til naboen hvor trist dere synes det er at stativet må stå i bakgården og at det var skuffende, men ikke latt det gå utover godt naboskap. (men fanden i meg hadde ikke vært mye velvillig dersom naboen ønsket noe i sin hage ...)

Skrevet

ville gjort som deg=)

Skrevet

Absolutt som deg! Ingenting gleder meg mer enn å sette på plass sånne kjerringer...

Min samboer er av samme tafatte typen som din ;-)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hadde gjort som deg:) hadde ikke gitt meg på det heller!!

Skrevet

Som deg, og i tillegg hadde jeg med linse og lupe fulgt med på ALT naboen kunne finne på å sette opp i hagen og klaget umiddelbart!

Skrevet

Som samboeren din. Orker ikke sånt styr jeg! =)

Gjest irismor
Skrevet

1. gå igjennom borettslagetsregler og se etter om det faktisk står noe der om at det må søkes.

2. skriv klagebrev til styret hvor dere påpeker at nabokjerringa klagde muntlig. Alle klager skal leveres skriftelig.

3. Klag på vedtaket og henvis til at så lenge andre har trampoliner der så skal dere kunne ha huskestativ der. Likt for alle, hvis ikke må alle trampolinene fjernes med øyeblikkelig virkning.

4. får dere avslag så sender du saken videre til boligbyggelaget som borettslaget er medlem av.

5 IKKE GI DEG =)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...