Labambie Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Noen ganger ikke det en gang. Men alltid mellom 80 og 100 ml og hver 3.time... Dette er jo lite??!! Jeg får henne ikke til å drikke mer heller... Hun får mme. Noen forslag,eventuelt erfaringer?
EierIkkeFantasi Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 ingen aning,men hun trenger kanskje ikke mer,,de drikker seg jo mette
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 stresser litt med det samme... min får pumpe melk og vil ikke ha mer enn ca 100 ml pr måltid. Etter "skjemaet" burde hun få i seg mer. Egentlig er det jo lite å gjøre med det.. kan ikke tvinge i dem melk heller da.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 har du prata med helsesøster om det?? men virker jo som om tullemor er fornøyd da eller?? husker ikke helt hva som står på mme pakkene om hvor mye ca dem skal ha pr måltid i den alderen jeg..
petite fleur Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Da sønnen min var 3 mndr, spiste han mellom 80 og 120, også ca hver 3. time. Men hs sa han la på seg fint i forhold til kurva si (han er ikke verdens største baby), så det var helt greit.
Labambie Skrevet 21. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2008 Det står jo på pakken at de skal ha 160-200 ml pr måltid jo... Kjente jeg fikk helt panikk.. Hun er LITT tynn i forhold til kurven,men ingen bekymring.. Hun vil jo ikke ha mer. Ikke snakk om..
Gjest Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 da tror jeg det er helt greit jeg. snuppa er jo fornøyd. er så individuelt det der med hvor mye mat dem trenger pr måltid. og så lenge helsesøster ikke bekymrer seg heller så. er jo umulig å tvinge dem til å spise da. hadde det vært grunn til bekymring hadde helsesøster gitt beskjed med en gang. snuppa har det kjemp bra hun:):) har en mamma som bryr seg kjempe mye om henne også..
aragon Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Gutten vår på 4mnd har også spist ca 100ml i måltidet siden han var 3mnd. Snakket med helsesøster om det og hun sa at så lenge han er blid og fornøyd så gjorde det ingen ting. Noen er mer småspist og trenger flere måltider i løpet av dagen. Hun anbefalte faktisk 5 måltider fremfor 4 i løpet av dagen. Først nå spiser gutten vår litt mer per måltidet( ca140ml). Så lenge hun følger vektkurven sin og har nok tissebleier i løpet av dagen er nok alt bra! Småfolka bestemmer jo selv hvor mye de vil ha! Vi fikk dermed råd om å starte med grøt nå da siden han ikke spiste så mye.
Elise_80 Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Helsesøstra sa at det er vanlig å drikke 12% av kroppsvekta i døgnet. Gutten min er 2 mnd og 6500g, og 12 % av det er 780 ml. Fordelt på 8 måltid i døgnet er det 97,5 ml pr måltid. Realiteten er jo at han spiser nesten en liter mme i døgnet, så han får mer enn nok mat. Men det har vært dager der han har mindre appetitt, og jeg har vært usikker på om han får i seg nok. Min erfaring er at de drikker det de trenger, hvis de får for mye drikke kommer det bare opp igjen
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Samme med sønnen min bortsett fra at han får mm, også 3 mndr gammel
Gjest Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Lillemor drakk heller ikke mer enn ca 100 ml på den alderen.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Snuppa mi spiser ikke mer enn ca 100 ml pr måltid heller, og hun er 4 mnd. Stresser ikke noe med det, for hun er blid og fornøyd og legger på seg. Og forresten det som står på pakningene med mme er KUN ment som en veiledning, det er ikke noe fasitsvar. Jenta vår har aldri klart så mye som det står der.. Alle barn er forskjellige, de er nok bare småspiste:)
Labambie Skrevet 21. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar jenter,jeg ble veldig beroliget.. Skal ta det skikkelig opp med hs og.. Men håper jo,så lenge hun er blid og fornøyd at det holder!
shimonie Skrevet 21. april 2008 #14 Skrevet 21. april 2008 småtten min er også småspist. han spiser mellom 100-160 ml som regel, 4-5 ganger om dagen. gir han grøt i tillegg ( 1 gang om dagen), så kanskje derfor han ikke orker så mye melk da hehe.han legger fint på seg, så burde vel ikke være noe problem, men man lurer jo på om de får i seg nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå