Gå til innhold

Ok damer... hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke til amminga og har pumpet meg fra dag en. Er DRITT lei nå. Tuppa er 12 uker.

Hun har ennå ikke smakt en dråpe mme, og jeg har fremdeles masse melk.

Kan jeg gi meg med pumpinga nå? Eller er det for tidlig? I så tilfelle når kan jeg gi meg med god samvittighet?

Er ute etter deres synspukt på dette! Vær ærlig :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sikkert halshugd for å si dette, men jeg fikk heller ikke til amminga, så snuppa har fått mme siden hun var 2 uker gammel. Nå vet jeg ikke hva du mente. Mente du at du skulle la vær å amme, og heller bruke mme? For mme brukes jo av veldig mange, og personlig synes jeg det er kjempefint! Snuppa her er 3 mnd, og hun er ei kvikk og sterk jente.

Synes det er altfor mye press på ammefronten, og er helt overbevist om at det var det som ødela amminga mi. Så dersom du føler deg klar for det, og heller vil gå over til det, synes jeg du skal gjøre det. Ikke bry deg om hva andre sier. Vi er alle forskjellige :)

Skrevet

Mente selvfølgelig å gå over til mme :)

Skrevet

Jaja, så var jeg ikke anonym likevel da... :P

Skrevet

MM er nok det beste, men det er mye arbeid med pumping, og du skal da ha det koselig med den lille også og nyte tilvæelsen fullt ut. Jeg synes du kan gi deg med god samvittighet. Du har vært flink!!!

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri ammet, bare pumpet. Hvis du orker kan du jo prøve å forenkle det litt. Hva med å pumpe kun 3 ganger om dagen? Da vil du etterhvert få mindre melk, men litt mm er bedre enn ingenting.

Hvis jeg var deg ville jeg i allefall gitt opp å klare å pumpe nok til å fullfø henne med mm, det blir man bare stresset av..

Skrevet

Takk for svar:O)

Andre med synspunkter?

Skrevet

er bare nysgjerrig på hvorfor du ikke fikk til ammingen?

Synes det hørtes som et bra råd å trappe ned pumpingen, glidende overgang til MME. Du har vært flink til å pumpe! skulle ønske jeg fikk til pumping, men får til amming da.

Hvis du fortsatt orker noen mnd. til med pumping 2 ganger om dagen så synes JEG det er det beste. MIN mening fordi du spurte om det og da svarer jeg. Mener ikke at du skal følge rådet hvis du ikke ønsker det. Må skrive sånn fordi ellers blir jeg bomba av MME-flaske-mødre.

Sier det igjen. Ja, jeg synes MM er best men jeg synes ikke at det er riktig å amme i alle situasjoner.

Tror du ikke vil angre på om du gir noe MM ihvertfall

Skrevet

tuppa fikk hard medfart under fødselen og fikk lavt blodsukker som følge av den. For å få opp blodsukkeret fikk hun mat fra kopp, noe som resulterte i at hun aldri ble sulten nok til å ville drikke av meg.

Da blodsukkeret ble stabilisert fikk hun gulsot og måtte ligge i lys i flere dager. Gulsoten gjorde henne veldig sløv og hun orket ikke suge, ble derfor fremdeles matet med kopp.

Etter en uke på sykehuset måtte vi reise hjem fordi hun var frisk. Hun hadde enda ikke klart å suge fra meg. Jeg måtte begynne å gi henne mat fra flaske når vi kom hjem. Orket ikke det sølet med koppen. Hun ble raskt veldig glad i flasken og har bare hyyyyylt hver gang jeg har lagt henne til brystet. Prøvde å få til ammingen i en mnd, men gav til slutt opp.

Jeg pumpa med førstemann også. Da holdt jeg på i 6 mnd og sverget at det skulle jeg aldri gjøre igjen... men her sitter jeg da :o) Pumper for harde livet og har ikke samvittighet til å slutte.

Glidende overgang til mme er nok det beste.Det er bare vanskelig å ta beslutningen om å gi den første flasken med mme...

Skrevet

ok, det høres tøft ut. Du kan ikke gjøre mer enn ditt beste og du har vært flink synes jeg. Får du likevel gitt noe MM så er det bedre enn ingenting, og klarer du ikke det så er MME bra det også. Men prøv. Kanskje du synes det går greiere å ikke pumpe sååå mange ganger om dagen. Er veldig imponert over at du har klart å pumpe alt det hun trenger av melk i løpet av døgnet.

Skrevet

Jeg syntes igrunn du har vært veldig flink jeg! Skjønner godt at du begynner å bli lei når du har "fullpumpet" i tre mnd.

Kanskje du greier å gi barnet ett måltid mm i løpet av dagen? Eller blir melka kanskje helt borte da? Da hadde man jo fått i pose og sekk; alt det den fine morsmelka har å by på samt mett mage med mme.

Syntes uansett du har vært veldig flink! Og hva nå enn du velger å gjøre, blir nok babyen veldig frisk og sunn:)

Skrevet

Synes du har vært flink jeg! :D

Du kan nok gradvis gå over på mme med god samvittighet :)

Blir jo folk av mme-barn også! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...