Potetstappe Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Lillemor på 9 mnd. har vært surklete, hostet og nyst i 2 uker nå. tempen har hele tiden vært på 37.5. Var på legevakten igår, og de sa det var virus, og at hun burde være bra innen 3 dager. Til vanlig sover hun bare en gang i løpet av dagen, aldri mer enn 3 kvarter. Idag sov hun først 2 timer, også 1 time på armen min. Ville ikke sove i senga... Sutrer mer enn vanlig. Og nå var tempen 39....
☆Anonymia☆ Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 ville ikke ringt legen før hun har hatt såpass høy feber en stund... 3 dager eller noe.. gi paracet du..=)
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Du kan jo ringe for å høre med sykepl. der om hva du skal gjøre. Men erfaringsvis vil jeg si at det blir de samme gamle råd. Gi paracet, nok å drikke, nesedråper hvis nesetett i tillegg. Litt feberslapphet er ikke alvorlig Det som derimot kan være alvorlig er hvis barnet blir så slapp, at den ikke orker noen ting, ikke orker mat el. drikke. Da skal det egentlig ikke mye til før barnet blir dehydrert, Det du selv kan gjøre er jo å følge med på enkelte ting * går feberen opp og ned som en jojo * får barnet nok å drikke ( par tre dager med lite mat ikke farlig ) * har barnet andre plager ( f.eks.tar seg til ørene ) Orker ikke barnet mat, kan det være sår hals som kan være årsaken. * hjelper det på mat/drikke inntak, med litt paracet effekt ?? Hør ellers med Legevakt sykepl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå