Gulp Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Gutten min på 1,5 år har vært i et forferdelig humør i det siste. Han er sur og sint hele tida, og vil ingenting. Vil ikke spise, og ikke leke alene. Blir kjempesint med en gang noe går ham i mot. Det går greit hvis han får sitte på fange vårt og leke med noe eller se i bøker. Men ellers er han et mareritt, for å være ærlig....Sier vi en ting, gjør han garantert det motsatte, og blir kjempesur når vi sier noe. Er dette en vanlig fase alle går gjennom?? Eller kan det være noe galt? Han er også begynt å slå, men det kan være noe annet. Skal sies at det ikke er så lenge siden han hadde influensa og feber, og har hoste ennå.
Gulp Skrevet 21. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. april 2008 Glemte å si at det har vært sånn opptil 2 uker.
kei80 Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg ville bestillt en legetime hvis jeg var det.er jo mulig han fortsatt er syk selv om han ikke lengere er sengeliggende. Ellers kan dette være første trass fase!
*Super*Mamman* Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Huff, slik har rampen min vært i over 1 år nå... Er en skikkelig stabukk og er gretten hele tiden., for ikke å snakke om KLENGETE!!!! . Blir innmari sliten av det ja.. Kan nesten si meg enig i at det oppleves som et "mareritt" noen ganger ja... Håper det bare er en periode, og at humøret hans snart snur seg til det bedre... Eneste tipset helsesøsteren hadde til meg var å ignorere han under "anfallene"... Han er så fryktelig masete... Når jeg står opp med ham, så er jeg helt utslitt etter et par timer.. Men tåler nok mindre nå når jeg er gravid, så håper det blir lettere snart.. Han er forresten 2 år og 3 mnd nå... Nekter å snakke gjør han å, så umuli å vite hva det er han vil når han får raseriutbruddene sine.. Huff, ja småbarnsperioden kan ta "knekken" på en noen ganger, men uansett hvor slitsom dagen har vært, så ender det jo opp med at en ligger å smiler i senga når en tenker på ungene.. Ender alltid opp med positive tanker tross alt...
Maya og Mini Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Ja, dette med matlysta kan tyde på sykdom, kan det ikke det da? I allefall kan vel de på helsestasjonen være nyttige å prate med.. Jeg leste i min småbarnsbok (husker ikke hvilken, desverre.. har den ikke her.. :-) om ulike "faser". Du husker klamrefasen rundt 4 måneder og de greiene der? Vel, disse fasene er det flere av. Han kan være inne i en nå.. Så om han helst vil sitte på fanget, gjør det så myyye du gidder, tenk at dette går snart over. Er ikke sååå lenge mammas fang er kult.. :-) Og snart kommer språket, da blir det lettere å forstå hva som er galt/ hvor det gjør vondt osv. Hold ut! Og spar på de gode stundene. Kanskje føles trass-periodene så lange og mange fordi du fokuserer på dem? Ta tida, da vel! Finn ut hvor ofte/mye det egentlig er.. Kan kanskje være lurt å gjøre før du snakker med helsesøster.. :-)
Gulp Skrevet 21. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2008 Tusen takk for svar, selv om det ikke var så lett å bli kloke på dere:-) Har tenkt å bestille legetime hvis dette fortsetter i flere dager, syns han hoster stygt også. Men ja, jeg innser at dette kan være starten på trassalderen, huffameg....:/ Noen nevnte klengete og masete, ja det er nettopp slik han er. Han krever full oppmerksomhet 24/7, jeg får ikke et sekunds pause. Og så er han blitt bøllete også, det liker jeg slettes ikke, men vet ikke hvordan jeg skal få stoppet det. Hjelper ikke å kjefte, men syns ikke jeg kan ignorere det heller. Vanskelig, vanskelig....Og snart kommer lillesøster, hehe:)
SusieQ Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Ville nok ha tatt en tur til legen ja. Gutten min var veldig vanskelig en stund og småsnufsete. Etter en uke med dette tok vi han med til legen. Viste seg at han hadde en skikkelig halsbetennelse. Fikk penicillin og var tilbake til normalen etter et par dager.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Dette er nok tras alder. har ein på 2 år som er slik. Ordet NEI er det han kan mest. Min er i barnehage og er konstant sjuk. Går han i barne hagen så lærer man mykje der..
enik<3M06&L08<3 Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 du kan jo for all del ta han med til legen, bare for og forsikre deg om at han ikke er syk, men jeg vil helt klart si at du har møtt "småttisenes" første trassalder! de sier at trass alderen begynner ved 3 år, men det skal jeg love deg ikke er sant, hehe! min sønn ble 2 år idag, og han er endelig over det verste, joda, han har temperament så innimellom går det ei kule varmt her, men da bare ber jeg han gå en annen stand og surve "mamma liker ikke sure unger" hehe! så går han i andre enden av stua og skriker til han skjønner at det ikke hjelper også kommer han og gir mamma en kos, og finner på noe annet, hehe! men prøv og tenk igjennom om du kan ha gjort noe i det siste som har gjort han sann! jeg mener du skrev at han akkurat hadde vært syk, og da sier det seg selv at han sikkert har fått mer oppmerksomhet,mer kos, og mer felles lek, og det er klart han husker det, og da gjerne forventer at ting skal fortsette slik, vi er alltid mer myke for barna våre når de er syke, og det kan være vansklig for dem også og gå tilbake til "normalen" men det er bare snakk om at du må være bestemt, så vil det nok gå over... prøv og overse survinga, og ta han heller til deg innimellom og lek med han på ditt initiativ, eller når han kommer og spør pent, vi må alltid prøve og finne den "gyllende middel vei" jeg er sikker på at dette bare er en periode, og når den går over så går det en liten stund så kommer det en ny, hehe... *sann er det og være mor* hehe tru meg, vet at dette er slitsomt, men som ei sa over her, uansett hvor frustrert vi blir innimellom, så sitter vi med et smil om kvelden og hvor gode de er:p lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå