Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 passer det bare på en liten guttunge? klarer ikke helt og se for meg en noah på 40 år liksom:P
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Jeg liker ikke Noah av tre enkle grunner: 1. Det er utrolig populært for tiden - kjedelig å hete det samme som fem andre barn i barnehagen f.eks. 2. Det er veldig søtt - fint på en 2-åring, men synes ikke det passer til en på 40, nei. 3. Veldig bibelsk - Noahs ark. Litt pinglenavn. Det er min mening.
Gulp Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Idag syns jeg det er veldig baby-aktig, men om 40 år er det veldig mange godt voksne Noah`er rundt omkring, så da blir det nok noe annet. Ganske sikkert mer vanlig for 40-åringer å hete det da. Men har aldri likt det navnet, jeg da. Enig med hun som sa det var pinglete.
huldra87 Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Vel... Jeg synes Noah er veldig sukkersøtt, passer godt på en liten søt guttunge, men har vanskelig for å se for meg en voksen mann med det navnet. Men Noah er jo et vanvittig populært navn, og dermed vil det jo bli mange voksne Noah`er etterhvert. Personlig liker jeg ikke dette navnet, nettop fordi det er så sukkersøtt og litt pinglete. Er ikke så glad i nusselige poppisnavn. Men liker du navnet, så synes jeg du skal gå for det ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Tror ikke Noa som bygde arken var en pingle. Siden Noah er et poppisnavn i 2007 og 2008, vil det nødvendigvis være et vanlig mannsnavn om førti år, hvis ikke alle Noah-er blir tatt av syndfloden.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Noah er er relativt nytt navn her i Norge, så vi de vi kjenner som heter Noah er oftest guttunger. Rundt om i verden er Noah brukt i mange år og det er derfor lettere for folk i disse landene å se for seg en 40 år gammel Noah. Det begynner å bli en del gutter i Norge som heter Noah, så om 40 år vil ingen reagere på norske menn som heter Noah. Noah er et nydelig navn som jeg selv kunne valgt. Hvis du virkelig liker navnet syns jeg virkelig du skal velge det.
Bebis08 Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Tenk på de som heter Geir, Terje, Trond, Steinar, Espen i dag, disse navnene var vel nokså nye på 70-tallet tenker jeg. (Kjenner i hvert fall ingen gamle som heter det) De er vi jo helt vant til i dag. Jeg tror at om ca. 10-15 år dukker den ene voskne Noa-en etter den andre opp på nyhetene osv, og vi blir fort vant til det.....
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Her tar du nok feil. Alle de navnene du navner er gamle, gode navn som er brukt i Norge i generasjoner. Skuespiller Espen Skjønberg er f.eks. sikkert langt over vanlig pensjonsalder, journalist Geir Heljesen i nrk er i sekstiårene, Trond Kirkvåg var i sekstiårene da han døde for litt siden osv. Men navnemoten går i bølger, så at de hadde et oppsving på 70-tallet er godt mulig, ihvertfall kjenner jeg en del Espener fra den tiden. Noah er nytt i Norge. Det er jo bare å se på navnestatistikken til statistisk sentralbyrå SSB.
Bebis08 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Nå tenkte jeg på enda eldre folk, altså kanskje generasjonen før de du nevner. Ser at Geir omtrent ikke fantes før 1940, samme med Espen, Trond. Steinar fantes, men det var ikke mange før ca. 1930 osv. Men jeg hadde ikke akkurat gjort noen undersøkelse her, tok det bare litt på feelingen :-) Så jeg mener fortsatt det stemmer det jeg skrev.... Men er enig i at Noah har vært helt ubrukt frem til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå