Gå til innhold

Nå skal vi på legevakten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

med vår 5 mnd gamle sønn. Er egentlig sikker på at det ikke er noe farlig, men vil sjekke for sikkerhets skyld...Har prøvd å få tak i både helsesøster og fastlegen i dag, men begge hadde typisk nok fri akkurat i dag. Grunnen er at bleien var litt oransje-farget i går (etter urin), vet ikke om det er blod eller noe annet, og har ikke vært noe etterpå heller...

Noen som har opplevd noe likt?

Formen er helt super, men han virker litt hes og hoster litt (veldig lite), vet ikke om det har noen sammenheng...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi fikk tak i legevakten på tlf sa sykepleieren at det mest sannsynlig ikke var noe, men kunne ikke si hva det isåfall var (noe jeg syntes var litt rart), og at vi kunne sjekke det for å være sikker...

Skrevet

Vår gutt hadde også litt oransje-flekker i bleien en gang. Tror det er vanlig at de kan få sånne krystaller i urinen.

Skrevet

det kan være nitrat krystaller i urinen. helt ufarlig i så fall. ...men sjekk med lege for sikkerhets skyld.

Skrevet

ja, det er veldig vanlig, men de vil ofte at du tar med en bleie så de kan sjekke for sikkerhets skyld at det ikke er blod.. :) har gjort dette to ganger selv, ene gangen var det krystaller, ene gangen blod, men begge var ufarlige, men de tok flere tester for sikkerhets skyld når det var blod. :)

Skrevet

Er kommet hjem nå, alt var helt i orden, tok urinprøve og en full kroppssjekk, og lille skatten var frisk som en fisk :-) Lettet :-)

Visste jeg hadde lest noe om sånne krystaller, men fant det ikke igjen, og synes å huske at det var mest i begynnelsen. Men godt å få sjekket, da kan jeg være heeeeelt rolig!

Skrevet

Bra:)

Greit å få sjekket det opp, så får man ihvertfall ro i sjela!

Skrevet

Ja, nå er alt bra :-)

Skrevet

Du må jo stole på din egen intuisjon, men jeg ville ha ventet å sett om det vedvarte noen flere tissebleier. Bruke litt sunn fornuft rett og slett.

Skrevet

Jeg gjorde jo det. Det oransje kom i går kveld. Ingenting i natt eller i dag, men dro en tur på legevakten for sikkerhets skyld likevel... Og etter legen forsikret oss om at han er frisk og fin, så stoler jeg både på ham og på meg selv, derfor lettet :-)

Skrevet

JA, heller en gang for mye enn en gang for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...