Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Noen som vet hva som var "vanlig" oppdragelse når vi var små - på 70- og 80-tallet? Lå vi og skrek oss i søvne, tror dere? Er det noen som har hørt med foreldrene sine om det? Hadde vært interessant å vite ... :-).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 i følge hs og min egen mor så er det annerledes nå, noen ganger virker det som om noen tror at de kan leve uten at babyen skriker så mye som et eneste skrik. Litt sutring må man faktisk leve med.
Labambie Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Hehe! Foreldrene mine lot meg ligge å skrike. Dette gjorde de i samråd med legen!!! De fikk beskjed at så lenge jeg var mett,tørr osv kunne jeg bare ligge å skrike. De fikk beskjed å kjøpe seg sov-i-ro å putte i ørene så de ikke skulle høre meg.. Huff,ikke noe jeg vil gjøre.. Men det ble det folk av meg og.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Foreldrene mine sang for meg og gjorde leggestunden til en koselig stund, det er jeg glad for :-)
Bergene Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg vet at for 30 år siden var det veldig få som ammet. Hverken jeg eller mine søstre ble ammet. Dette fordi det på den tiden var anbefalt å klokkemate (amme kun hver 3-4 time), så da mistet veldig mange melken. Min mor har fortalt at de prøvde å ta skrikekur på meg en gang (etter anbefaling fra HS), men da skrek jeg så mye at jeg kastet opp, så det ble ikke noe av =(.
Aibell Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jeg fikk ikke skrike, samsov og i mangel på kunnskap om bæretøy, båret i armene på mor. Mamma tok oppvasken med meg på armen! Min eldre bror fikk flaske, mamma mistet melka pga skjemamating, når hun fikk meg ammet hun når jeg viste tegn til sult og ammet meg til jeg var nærmere året.
mamma&urokråka Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Mamma fulgte klokken og trøstet meg når jeg hadde ligget i 5 minutter. Sånn holdt hun på helt til jeg sluttet..
Gjest Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Her var det null skriking, mamma klarte ikke høre oss gråte Ellers så samsov vi hele hurven til jeg var ca 10 år, da for jeg over i egen seng. Følte vel det var på tide...!!! Slå den a
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Min mor ammet meg og søsteren min så ofte vi ønsket og lot oss aldri gråte. Hun bar og bar og bar, akuratt slik jeg har valgt å gjøre det med mitt barn:)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 De levde etter "grodd for navelen og hull i ræva -la ungen skrik".
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Min mamma ble oppfordret til skrikekur. Hun syns det var så færlt , så hun gikk inn på ett annet rom og holdt seg for ørene ! Vet ikke om de fortsatte kuren ! Jeg ble bært på masse og ammet lenge !
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Og foresten , mine barn får ikke skrike ett minutt ! Jeg tar de med engang og finner ut hva som plager de !
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #13 Skrevet 21. april 2008 Moren min sier at hun fikk beskjed om å la oss skrike, men hun orket ikke å gjøre det. Vet svigers lot sine skrike. De sier stadig at vesla ikke har vondt av å skrike litt, men jeg lar henne ikke ligge der og skrike!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå