Gå til innhold

Hvem burde betale for brudepikekjolene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner ringte og spurte meg om dette nylig.. Hennes svigerinne skal gifte seg og bekjentes to døttre ble spurt om å være brudepiker.

Hun jeg kjenner hadde i utgangspunktet tenkt å ha på ungene bunader i bryllupet, men dem skal nå ha hvite kjoler.Dette er brudeparets ønske.. Hvem er det som burde betale for dem?

Brudeparet som ønsker hvite kjoler på jentene eller foreldrene til jentene som egentlig hadde tenkt å bruke bunadene?

:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Brudeparet:)

Skrevet

Brudeparet, det er de som har spurt og for meg blir det en selvfølge at de betaler.

Skrevet

Da jeg gifta meg betalte jeg for to brudepikekjoler. Dvs jeg betalte for stoff og mønster, og den ene mammen sydde selv, den andre ble sydd av tanta mi. Syns brudeparet skal betale.

Skrevet

jeg hadde nok bare betalt og ikke tenkt noe mer over det

nå betalte jeg kjolene til brudepikene i mitt eget bryllup, men det var av eget initiativ. hadde ikke hengt meg opp i det i alle fall:)

Skrevet

Ja, det var det jeg også sa... Når jeg giftet meg hadde vi nevøen v¨r som brudesvenn., Vi ønsket at han skulle være likt kledd som mannen min, derfor betalte vi for leie av like klær som mannen min hadde..

Denne svigerinnen sier at dem har så mye annet å betale, så kjloene til brudepikene må foreldrene til jentene betale...Blir helt feil synes jeg....

Skrevet

Hvis brudeparet ønsker at brudepikene skal ha spesielle kjoler utover det foreldrene ville kledd dem i som "vanlige" gjester... Så synes jeg brudparet bør kjøpe klærne!

Skrevet

Når de spesifiserer hva de skal ha på seg får de betale det selv. Det er ikke alle som har råd til å kjøpe nye klær. Når jentene allerede har bunader de hadde tenkt å bruke, hadde jeg ikke betalt brudepikekjoler etter brudeparets ønsker :)

Skrevet

Presiserer...jeg mener altså at brudeparet burde betale...

Innlegget mitt havnet under på feil plass:-)

Skrevet

Enig med deg, HI. Jeg synes i grunnen at de burde droppe brudepikene om de ikke har raad til det(eller la brudepikene gaa i bunad)!

Skrevet

Brudeparet betaler for brudepikekjolene.

Skrevet

Ville ikke falt meg inn å forvente at andre skal betale for antrekket til brudepikene, dersom jeg hadde spesielle "krav" til hvordan de skulle se ut.

Skrevet

Hvis bruden ønsker spesielle kjoler,må de betale.

I USA er det vanslig at man tar den kostnaden selv, når man er voksen,og bridesmaid.,

Ble sjokkert over den regelen, da jeg var bridesmaid to ganger for venninner her.

Kosta virkelig flesk, for de bestemte kjolene...og det var ikke noe billigkjole,må vite.

Stygg var den ene også. Ikke akkurat noe jeg ville brukt igjen (skogsgrønn aftenkjole,,,,)

Den andre er pen,og kan brukes som gallakjole. Hvis jeg noen gang blir bedt i finere selskap igjen.

;o)

Mine jenter var brudepiker her, og da ville bruden at de brukte bunadene sine. Så det var jo moro =o)

Skrevet

Vi kjøpte brudepikekjole til svigerinna mi (5 år) som bursdagsgave.

Jeg mener brudeparet må stå for det.

Skrevet

helt klart brudeparet synes jeg! foreldrene skal vel ikke ha noen kostnader knyttet til dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...