Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 12 mnd, har begynt å hyyyle, altså sette i et skikkelig hvin, når det er noe hun vil. Oppmerksomhet, maten kommer ikke fort nok, eller bare helt uten videre. Det er på smertegrensen når hun setter i gang, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe det an. Gir jeg henne det hun vil, er jeg redd for å forsterke effekten av hylingen (hyling = resultat) og overser jeg henne føler jeg også at det er feil. Prøver å avlede henne når hun setter i gang, men føler ikke at hun skjønner helt hvor jeg vil.

Er dette en normal fase, og vil det gå over? I så fall - NÅR??! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naar de laerer aa snakke? Tror det er vanlig at barn er litt frustrerte naar de har forstatt saapass at de skjoenner at man kan faa viljen sin ved muntlig kommunikasjon, men ikke enda greier aa si noe saerlig. Soennen min kan si noen ord naa, og naa er det mindre hyling.

Skrevet

Ja, men så er hun liksom ikke frustrert heller, da begynner hun å gråte, og det er jo helt greit, så å si... slik som det er nå virker det som om hun tror måten å formidle ønskene sine på er å sette i et papegøyehyl idet en tanke faller ned i hodet hennes. Er livredd for at hun skal "venne seg til" å kommunisere på denne måten, hehe, er ekstremt ømtålig når det gjelder støy. Blir sikkert lettere når de lærer flere ord, og forstår mer, så jeg får vel bare smøre meg med tålamot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...