belinda 23 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Har du en goood oppskrift på saftig god sjokolade-skuffekake??(Skal lages i hjerteform..)Mannen min har bursdag og eneste ønske er en saftig nydelig sjokoladekake:) Please svare:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Denne her er veeeeldig god, oppskriften er fra mormoren min :-) Holder seg lenge i kjøleskap også.. Sjokoladekake - 150 g smør - 300 g sukker - 2,5 dl melk (lunken) - 3 ts bakepulver - Halv plate kokesjokolade (av den største sorten, hvilken sjokolade du bruker er opp til hva du liker best, jeg bruker den dronning sjokoladen) - 2 egg - 300 g mel Smør og sukker røres hvit, ha i et og et egg om gangen, lunk melken, smelt gjerne sjokoladen først også varm melken oppi sjokoladen, resten blandes sammen. 200 grader i 45 min - 1 time (varierer litt fra ovn til ovn) Glasur: - 100 g smør - Halv plate sjokolade - 2 ts vaniljesukker - 3/4 dl kaffe (varm) - 400 g melis Smelt sjokoladen i kaffien og bland resten i.. Det blir mere nok fyll til og ha inni kaken også, så del den gjerne opp i to eller tre lag..
Fullrulle86 Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 http://www.detsoteliv.no/ søk på oreo cake... SAY NO MORE:o)
-kate Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Et lite tips til oreo-kaken om du er glad i bananer: Mos 3 bananer og smør et lag over kaken før du har på fløtekremen øverst!! NAM!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå