Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi sliter hver måned nå frem til skattepengene kommer...

såvidt vi klarer det til mat...har fått tilbud om å låne av min mor, men synes dette er så flaut...

vi har så mye lån på huset, og så måtte vi kjøpe en ny vaskemaskin på nedbetaling...

vi snur på hver krone...kjøleskapet er alltid halvtomt.

men datteren vår sulter jo ikke..vi har jo mat, men vi har ikke råd til klær til henne:-(

gleder meg til juni og mye skattepenger...gud vi trenger dem sårt nå!:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det sånn vi også, men hver eneste mnd. Hele tiden. Det er slitsomt!:( Kan aldri unne oss noenting.. Kan kun kjøpe det mest nødvendige, og kjøper kun nye klær til småen når han har behov for det, kjøper aldri nye klær selv nesten..

Skattepengene som kommer går med på å betale ned kredittkort..så de hjelper ikke stort egentlig..kommer ikke tilå se noe til de..:(

Skrevet

Trekkes dere riktig skatteprosent da? Mer renter paa laan betyr mindre skatt. Du kan selv sjekke paa skattetatens nettsider ved aa taste inn alt som har med okonomien deres aa gjoere. Bare en tanke :-)

Skrevet

Jepp, tror nok det...vi har nettopp vært på skattekontoret..jeg for trygd, men han tjener ganske bra så alle rentene står på han..så vi for igjen ca 38 000 kr på skatte:-)))

Men vi klarer oss da..er bare det at vi ikke har råd til noen "utenom"...det hadde vi før, han reiste offshore, men valgte og være mer hjemme med familien sin, og det betydde mindre penger..mye mindre..

Skrevet

Hvis dere får igjen 38 000 kroner på skatten, vil det si at dere betaler i overkant av 3000 kr i mn for mye, så dere betaler alt for mye skatt. For noen er dette en grei måte å spare penger på, men når man har det så trangt som dere, kommer vel de pengene godt med i hverdagen?

Skrevet

Nei, samboer har faktisk betalt for lite skatt..han fikk egentlig 8000kr i baksmell , MEN siden vi kunne skrive av renter på skatten, så satt vi igjen med 38000 kr tilgode til slutt. heldigvis...

Skrevet

Hvis dere får igjen penger på skatten, er det fordi dere har betalt for mye, tro meg, du får ingenting gratis fra den kanten. Regner med at det er renter på huslån el og at det er renter dere vil betale til neste år også. Hvis det er sånn, så vil trygt kunne sette ned skatten deres slik at dere får mer å rutte med i hverdagen. Stemmer nok det som SP (ett eller annet etter, men husker ikke nå) skriver.

Skrevet

Hun over har rett. Send inn skjema for å endre skattetrekket, og opplys også på dette hvor mye dere i løpet av året vil betale i renter på lån. Slik kan likningskontoret regne ut rett trekk, og dere vil ha ca 3000 mer pr mnd å rutte med (men ikke få mye tilbake på skatten neste år da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...