Gå til innhold

Hvorfor er jeg så inmari sjalu :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal gjøre historien kort!

på lørdag reiste sambo til en kamerat i Skien rundt 1 time unna oss..han reiste kl 10..og kl 2230 så sendte jeg en sms å spurte når han kom hjem...han skrev tilbake jeg sa jo at jeg blir til i morra...når jeg leste den sms så fikk jeg vondt i magen, og måtte gå rett på do!

han satt på en pub sammen med kameraten å drakk øl...

han er nesten aldri ute så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal reagere på dette...hadde kanskje ikke reagert om jeg hadde hørt at han ble til dagen etter for det sa han at han sa..men som jeg ikke hadde fått med meg....vi har vært sammen i 3år nå til onsdag, og det var første natta hjemme alene i huset vårt, ikke fikk jeg sove før kl 3 på natta og opp igjen kl 8 med to unger...trodde han skulle komme hjem på forrmidagen så jeg sendte en sms rundt 11 å spurte når han kom det viste han ikke, kjente at jeg ble sint (noe jeg ikke hadde grunn til!)

sendte en ny melding rundt kl 14 og da svarte han at han kom til å kjøre om en times tid han var ikke i form ennå.(kanskje ikke så rart når det er skjelden gang han drikke masse øl)

når det skjer igjen en gang så skal jeg ikke bli som jeg ble, for jeg har ingen grunn til å være sjalu hvorfor skulle han være utro??

vi gifter oss om 9 uker også og begge to gleder oss til bryllupet :)

men den første sms fra han stakk veldig i brystet mitt, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble helt fra meg....det er vondt å være så sjalu som jeg er og særlig når jeg ikke har grunn til å være det! :(

skulle minst tro jeg var 14 år og min første kjærste men jeg er en godt voksen dame hehe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet det. Kjenner akkurat den samme følelsen som deg... og det er plagsomt!! Jeg blir sjalu bare han skal ut med kompiser, totalt uten grunn. Jeg får heller ikke sove når han er borte, også totalt uten grunn. Nevner han at han skal på byen med kompiser, får jeg sånn stikk i magen jeg også... rare greier. Prøver å si til meg selv at jeg må skjerpe meg, han må jo få lov til å gjøre ting uten at jeg skal være med til enhver tid eller bli sur. Men ikke vet jeg hvordan jeg skal få bedret denne sjalusien min... :(

Skrevet

Nå er ikke jeg veldig sjalu av meg, men jeg har jo vært bortpå følelsen som de fleste andre :)

Hvis du tenker etter, hva er det du tenker på i forhold til det at han er borte/drikker øl? At han bruker tid på andre? At han ikke er hos deg? At han skal se eller prate om andre damer? At han skal flørte med noen?

For min del er jeg heller ikke redd for at samboeren min skal være utro. MEN jeg kan føle meg "mindreverdig" i forhold til andre damer, tenker på om han ser noen han syns er pene, eller, gud forby, at han tenker at hun der var finere enn meg, hehe! Sykt, det fins tusen millioner damer som er penere enn meg, og det er helt greit at han ser på dem, men noen ganger gjør det rett og slett vondt likevel. Det henger tett sammen med hvordan jeg føler meg selv, føler jeg meg bra kan jeg peke ut pene damer på gata og be ham se på henne, men føler jeg meg rævva, blir jeg dritsur (inni meg) om jeg ser at han legger merke til ei fin rumpe. Sier seg selv at svangerskapet ikke var bare greit, hehe.....

Det er bra du er bevisst på det irrasjonelle i følelsene dine, men det betyr jo ikke at det er lett å ha det sånn fordet! Du er i alle fall ikke alene :)

Skrevet

Ikke kjekt med slike tanker og følelser. Men synst du er åpen og ser selv at du egentlig ikke har grunn til å engste seg. Det er bra.

Kanskje du har vært veldig heldig stilt? Hatt mannen din mye for deg selv og er blitt vant til det?

Husk, holder man en fugl i fangenskap og døra åpner seg, så flyr den sin vei.

Jeg leste en gang at sjalusi er ikke angsten for å miste, men angsten for å dele. Og det tror jeg det er noe i.

Prøv å vær positiv til hans utflykter. Gir man en mann litt spillerom, ja så gir han deg hele livet. :D

Lykke til!

Skrevet

takk for mange fine svar, og på en måte glad for at jeg ikke er alene om å være sjalu :)

ja jeg har hatt min samboer for meg selv nesten hele tiden vi har vært samme de 3 fine årene :)

takk for lykke til ønskningene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...