Gå til innhold

Reagerer på velling og pureer, noen tips?


inovember

Anbefalte innlegg

jenta mi på snart 5 mnd har helt siden hun var født vært lita, derfor ønsker jeg forsøke med velling, grøt og lignende. Har forsøkt dette nå i flere omganger, hun får 2-3 halve ts i gangen. Men etter ca 6-7 timer får hun blir hun veldig urolig, gråter og virker til å ha litt vondt i magen. Er dette noe som går over, eller er det tegn på at magen ikke er klar for annen mat enn morsmelk. Hun smatter og er fornøyd med maten så hun hadde sikker spist en god del om hun hadde fått! Fortvilende dette! Er samme om jeg gir det morgen eller kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd med litt malt i vellingen? Jeg har ikke starta enda, men jeg vet at lillemor reagerer lett på ting og tang (ut i fra hva jeg selv spiser), så vi har fått tips om malt i flaskene iallefall. Bruker du MM eller MME når du lager vellingen da? Om du bruker MME kan du jo prøve å bytte merke? Jeg har som sagt bare disse tipsene i teori, aner ikke om hvordan det funker i praksis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd med malt nei. Hvor mye skal en ha i velling? Om jeg bare gir 2-3 halve ts. blander med MM, har fullammet til nå. Har prøvd maisgrøt og risgrøt samt pærepure,men blir urolig av alle disse, noen som har startet med grøt som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har startet med grøt for ca 14 dager siden. Lillemor ble fort hard i magen, og urolig. Men etter jeg begynte med sviskemos ved siden av grøten og litt sviskesaft har alt bare blitt toppers. De første avføringene var ikke så god, litt tykkere konsistens og måtte jobbe litt for å få det ut. Men det ser ut til at ting har normalisert seg, så magen og tarmene må sikkert vende seg til litt annen konsistens enn morsmelk..

Lillejenta vår spiste grøten med stor glede, derfor ville jeg ikke gi opp med engang. Og er glad for det nå.

Men jeg sparer ikke på sviskemosen får å si det sånn:)

Bruker foresten MME i grøten, men fullammer utennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Når gir du grøt og hvor mye? Etter amming? Hvor raskt/sakte skal man trappe opp str på porsjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir grøt bare om kvelden, ca 1t før sengetid. Jeg ammer henne ca 1/2-1 time før grøt. Vi begynte med ca 90 ml MME og 3 nan skjeer med Maisgrøt, til og begynne med spiste hun ikke halve porsjonen heller. Vi holder fortsatt på med 90 ml, og ca 4 nan skjeer maisgrøt. Og nå spiser hun nesten opp hele porsjonen, samt mye sviskemos. Jeg ser ann hvor mye hun vil ha og trapper opp etter hennes behov. I dag har hun vært veldig hard i magen, så hun fikk sutte i seg 2 ts med Maltekstrakt. Og etter ett par timer var bleien full og frøkna veeldig fornøyd:)

Hun fikk også et beger med Hipp frukt yoghurt i formiddag (de som er beregnet på 4 mnd) Og det var en suksess:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...