Gå til innhold

Dere som har trekt visdomstenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo skikkelig hull etter tanna :-/ Regner med det kommer til å samle seg mye dritt nedi der... Eller? Hva gjorde dere med det?

Og komme hullet til å bli mindre etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gubben fikk sydd igjen det grøvste..

Skrevet

ble sydd litt over, så måtte jeg kjøpe sprøyte på apoteket som jeg kunne skylle med....Kom der med en 200-lapp..vet jeg hvor mye en sprøyte koster?? Nei. De spurte om jeg hadde noe mindre, da den bare kostet 1,50:)

Skylte med klorhexidin, tror jeg det het. Og stingene gikk ut av seg selv, og hullet er grodd.

Skrevet

Det blir bedre etter en stund, men fram til da er det bare å passe på tannpussen helt bakerst.. Det vil legge seg matrester nedi der, hos meg varte det ca et år. Da hadde Tannkjøttet lagt seg over og bygd seg opp, slik at det ikke var noen grop lenger.

Skrevet

De sydde da ikke et halvt sting en gang på meg... Hvorfor ikke det?

Sprøyter har jeg da, men må jeg drive å skylle nedi der hver gang jeg har spist da?

Skrevet

Jeg ble sydd, så slapp å ha hull der.

Kjøp deg en sprøyte for å skylle, eller spør der du trakk tanna om de har noe slikt utstyr. Vet søstra mi fikk en finurlig sprøyte som liksom var bøyd for å komme bedre til.

Skrevet

Jeg vil bli sydd på jeg og! Hvorfor gjorde de ikke det på meg?

Skrevet

Hvis de bare trakk tanna rett ut trenger de sikkert ikke å sy, da trekker tannkjøttet seg sammen ganske fort vil jeg tro.

Tanna mi hadde ikke kommet opp enda, så de måtte skjære den ut, derfor sydde de.

Du trenger sikkert ikke skylle hver eneste gang du har spist, men du kan jo ta en slurk vann når du har spist og prøve å skylle bort det verste sånn.

Skrevet

Ok, så det kan være derfor?

Han bare trakk de rett opp, uten noe om og men. For alle har kommet opp.

Skrevet

Slapp av, jeg har trukket alle 4 visdomstennene og ble ikke sydd noe på meg. Hadde digre krater baki der, men det grodde fint igjen av seg selv. Nå har jeg ikke noe hull der i det hele tatt, er blitt så fint så!

Skrevet

Krater var det rette ordet, ja :-) Hvr lang tid tok det før det grodde sånn nogenlunde igjen?

Skrevet

Har fjernet alle 4 mine også. De to siste tok jeg bort i januar. Er enda plaget med å få mat ned i krateret :o) tror ikke så lenge igjen før det trekker seg helt sammen.

Skrevet

Så det har allrede grodd igjen en del på deg? Får du bort maten bare ved å skylle?

Jeg orker ikke tanken på å måtte pirke nedi der:-/

Skrevet

Um, det klarer jeg desverre ikke huske helt nøyaktig... Husker de første ukene at jeg måtte skylle med vann når jeg hadde spist, for det samlet seg fort matrester nedi der. Av og til måtte jeg "fiske" opp noe med en pinsett... Ugh... Men det grodde sakte men sikkert igjen. Husker at jeg syns det var litt rart en stund, og lurte på om det ville bli normalt siden jeg kjente noen slags klumper der etter det var grodd. Er to år siden jeg fjernet dem nå, og nå er det som om det aldri har vært tenner der.

Skrevet

Ææææ, det var det jeg fryktet! Pirking med pinsett :-s Det må jeg virkelig ta meg sammen for å klare altså.

Skrevet

Kjøpte en engangssprøyte og skylte med. Hullet blir mindre etter hvert

Skrevet

Ja det er skikkelig vemmelig!!! Men bedre å få det ut enn å la det ligge nedi krateret å råtne!!!! ÆÆÆÆH!!!! Husker jeg tok en Q-tips nedi også, hele den hvite tuppen gikk jo inn der!! Blæh!! :D Hehe...

Skrevet

Orker ikke pirke ned i der med pinsett eller noe. Skyller bare godt med vann etter hvert måltid. Det holder lenge det! :o)

Skrevet

hallo hallo hallo

nå skal dere være litt forsiktig med å skylle munnen iallefall de første dagene etter tannen er trekt!!!!! Dere kan få dry-socket som jeg er nesten sikker på dere ville synes vært vondere en å føde!!! Så ikke skyld før det har gått noen dager og blodet har koagulert!!!

Skrevet

Alle mine 4 er borte vekk og hullene etter dem tettet seg fort.

Skrevet

Hullet forsvinner og man skal skylle med corsodyl. man skal ikke pirke nedi1 Har nettupp trukket to stykker selv og i går fik jeg en kjøttdeig bit nedi som ikke ville bort før jeg begynte å pusse tennene om kvelden da løsnet den :P

Skrevet

Hva er dry-socket, Tinkerbelle? De sa til meg at jeg skulle skylle med saltvann morgen og kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...