Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Nai, men de krever det vell etter et vist antall uker.. Jeg skal igjen reise med norwegian i uke 30 og kommer ikke til og ha med legeerklæring da.. Tror det er uke 36 som er grensa eller noe..
Line80&Lukas8mai08 Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 jeg bor i Sverige, men drar ofte til Norge å besøker familien! da jeg reiste i påsken trengte jeg ikke noe, men avtalte med selskapet at jeg skal ha med lege erklering når jeg reiser til norge for å feire 17 Mai! da er jeg ca. 35 uker på tur til Oslo, og drar tilbake til Sverige i uke 36:) ingen problemer hvis man ikke skal settes i gang de ukene, eller hvis man ikke har noen alvorlige problemer!!
Babyluren Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg reiste med norwegian i uke 37. De ser jo knapt på deg og du får ingen assistanse uansett, så sjangsen for at du blir stoppet i "kontroll" er liten. Ha med deg helsekortet ditt så vil jeg tro alt går bra. Reglene er til for å forhindre at fødselene skjer ombord i kabinen, og på korte innenlandsreiser er det vel akseptert å fly inntil to uker før termin (og terminen står jo på helsekortet). Men for all del, skal du til legen like før så er det jo ingen ting i veien for at du ber om en legereklæring. Problemet er bare at fødsel kan skje fort og er vasnkelig å forutse. : ) De fulle reglene finner du på norwegian sine nettsider. uansett vil jeg bare ønske deg god tur!
mrogvs Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 http://norwegian.no/sw185.asp#8 8. Gravide Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815. Jeg reiste med Norwegian i helgen. (Jeg er 31 uker på vei) Jeg hadde vært hos legen å skaffet meg legeerklæring, men jeg ble ikke bedt om å vise fram noe som helst av papirer under reisen. Men det kan jo hende at du blir spurt, så jeg ville ha ordnet meg med legeerklæring hvis jeg var deg. Sånn for sikkerthets skyld PS: Det var kjempe varmt og sinnsykt dårlig luft på det flyet vi satt på, så jeg anbefaler deg å ha på lette klær og ta me noe kaldt å drikke Go tur!!
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jeg reiste med norwegian til London i uke 32, gikk bra på tur dit, men på tur hjem sjekket vi inn hos et samarbeidsselskap og da spurte de etter legeerklæring. Jeg hadde med så det ble ikke et problem, men hadde helt sikkert gått bra hvis jeg ikke hadde hatt og henvist til det som står på nettet for norwegian også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå