Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det etter uke 26, eller når det er tre måneder igjen til termin???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den utbetales når man er 26 fullgåtte uker..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke når jeg var 26 uker på vei. Må ha vedlagt en terminbekreftelse fra lege eller jordmor (eller kopi av UL arket). Så får man den utbetalt så fort de har behandlet søknaden:)

Skrevet

Det blir utbetalt rundt uke 26. Rett etterpå vil jeg tro..

Jeg har søkte for en uke siden. Var da 23 fullgåtte, så jeg er sikker på at jeg får dem når jeg er 26 fullgåtte..

Skrevet

Jeg har fått vite så mye forskjellig. Først fikk jeg høre etter fullgåtte 26 uker(er nå i uke 28), så fikk jeg høre når det er igjen tre måneder (det blir får min del 24 april), å så ringte jeg nå da fikk jeg beskjed om at det ble utbetalt når det er igjen 12 uker til termin(tidligst fra 1 mai sa hun dama på nav). Så nå vet jeg rett og slett ikke når dem kommer. Alle jeg snakker med på nav sier jo forskjellige tid.

Skrevet

Jeg har 12 uker igjen neste tirsdag(29.april).

Skrevet

sikkert et dumt spm, men er dett noe alle får?? jeg har ikke fått beskjed om at jeg skal søke om å få noe penger..

Skrevet

LillePrins, det er kun de som ikke har jobbet og opparbeidet seg rett til foreldrepenger i permisjonen som får engangsstøtte.. M.a.o trenger du ikke søke om du er i jobb og kommer til å få foreldrepenger..

Skrevet

Pearl33 + junigutt!! Du virkar som om du har litt oversikt, så då kjeme eg med mitt litt tåpelege spørmål:

Sia det heiter engangs støtte, så reknar eg med at dette er noko ein kun får ein gong. Tar eg feil?

Viss ein feks ventar unge nr.2 og ikkje då heller har grunnlag til foreldrepengar, får ein det då og?

Eg rota meg vekk i stønadsjungelen lenge før eg begynte å sjå etter kva eg har krav på/kan få...:P

Skrevet

De navfolkene som sitter på kontoret og svarer på spørsmål svarer så mye forskjellig. Det er helt utrolig, for det skal jo være slik at det er faste lover og retningslinjer som regulerer Norge. Og at det ikke kommer an på hvilken person på kontoret man snakker med. Men men.

Jeg velger å følge retningslinjene til www.nav.no , og der står det at engangsstønaden kan utbetales tidligst etter at et svangerskap har vart i 26 uker.

Så hvis dem sier noe annet på kontoret, så får du bare referere til nettsidene til nav.

Skrevet

Hei Småtroll på veg! Man får en engangsstøtte hver gang man får barn... Altså om du venter nr 2 og ikke har opptjent rett til foreldrepenger så kan du søke om engangsstøtte for nr 2...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...