Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Vi bruker eucerin sin barnesolkrem vi synes den er veldig god! Noe av det beste er vel at den er lett å smøre ut, noe som er greit når man har ei vill tuppe som kun klarer å stå rolig i et sekund
Bippe77 Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Clarins solkrem for barn anbefaler jeg varmt! Den har fysisk filter... det fikk jeg nemlig anbefalt at det burde være på solkrem til barn... og enhudpleier jeg kjenner bruker kun denne på barna sine... jeg brukte den på lillegutt i thailand nå nylig.. kjempefornøyd! Er så mange som er vanskelige å smøre ut.. denne er akkurat passe synes jeg!
MamiMaribel Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 la roche-posay eller vichy fra apoteket, faktor 50. hudlegen min sa at dette var de eneste på markedet han kunne anbefale. de holder den faktoren de lover, også. han sier også at man ikke bør bruke mindre enn faktor 50, for de skadelige strålene filtreres med bare ca. 50 prosent.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 hmmmm ingen av de dere anbefaler godkjennes av Grønn hverdag..... hverken til barn eller voksne. Vichy anbefales voksne, men ikke de 2 andre. Har noen av dere prøvd Babyline sin solkrem?
MamiMaribel Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 hvilke kriterier går de ut ifra? har du link? jeg vil ogå gjerne velge riktig til mine små:-)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 http://www.gronnhverdag.no/kosmetikk/solkremer2007/Rangering.xls Denne tar utgangspkt i innholdet i kremene og ikke beskyttelsen de gir. Derfor jeg spør om råd. Vil jo gjerne at kremen skal beskytte mot sola:) Utrolig mye dritt de dytter inn i kosmetikk:(
MamiMaribel Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 ja, vet det. det er et problem for meg også. jeg er på kontinuerlig jakt etter kosmetikk uten for mye dritt. dessuten er jeg veldig kritisk. ikke at man trenger så utrolig mye forskjellig, men ting som fuktighetskrem og solkrem må man jo ha.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Når det gjelder fuktighetskremer kan jeg faktisk anbefale www.naturlighudpleie.no Har brukt noen av produktene hennes på min atopiske datter og det funket utrolig bra. Ser at solkremene blir anbefalt også, men testen sier ingenting om beskyttelse så da blir jeg jo litt skeptisk:)
MamiMaribel Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 barnekremen til la roche posay heter anthelios i lista- og den anbefales ikke til hverken voksne eller barn! ups. men man kan jo spørre seg hva som skader mest; uva eller disse uheldige stoffene? det er vanskelig å vurdere for oss, men jeg blir egentlig mest skremt med tanken på de skadelige kreftstrålene, tror jeg...
Gjest Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Klart man skal være forsiktig med stråling, men jeg gir meg ikke før jeg finner en solkrem som både har bra beskyttelse og som jeg slipper tanken på hva dritten den inneholder kan føre til.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 21. april 2008 #13 Skrevet 21. april 2008 Vi brukte babyline sin i fjor, og var fornøyd. Litt vanskelig å smøre utover.. Men det blir en vane sak..
indigo76 Skrevet 21. april 2008 #14 Skrevet 21. april 2008 Synes også den er vanskelig å smøre ut, blir veldig "hvite i huden" av den og...
Gjest Skrevet 21. april 2008 #15 Skrevet 21. april 2008 Vi bruker babyline sin solkrem.- men mie er ikke to år enda da, så da vil du kanskje ikke ha svar fra meg;) hun er bare 17mnd..... synes det er god, men veldig tykk å smøre på, men det går greit det også er ikke sååå tykk... må bare ta litt på fingertuppen om gangen, også trekker den seg fort inni huden hvis du ikke smører på så dem ser ut som snømenn;)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #16 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar:) Da tror jeg vi skal teste babyline:)
bente69;) Skrevet 21. april 2008 #17 Skrevet 21. april 2008 Jeg har brukt p20 til snuppa siden hun var 15 mnd, å den kommer jeg til å fortsette å bruke. Passer meg utmerket å kun smøre en gang på mårran, så holder den hele dagen. Til og med i syden bruker vi p20, men der smører vi en gang i 12-13 tiden også.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #18 Skrevet 21. april 2008 den anbefales jo heller ikke til hverken voksne eller barn..... prøver å finne en uten masse kjemiske stoffer og som beskytter bra. Ikke lett:(
bente69;) Skrevet 21. april 2008 #19 Skrevet 21. april 2008 Ja det er ikke lett. Med P20 blir en hvertfall ikke brent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå