Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 40 dager igjen til termin i dag og ca 2 uker til permisjonen starter. Jobber som sykepleier på et sykehus. og er fremdeles i full jobb. Har en liten på 1. år hjemme og våkna i dag totalt utslitt. Kjennes ut som all energi og gnist har forlatt kroppen i løpet av natta. Har mest lyst til og grine så slinten føler jeg meg. Er ellers i fin form men så trett. Ha flere ganger i dag tenkt å sykemelde meg, men har liksom ikke samvittighet til dt heller. Vi har alerede for lite folk på jobb, og mange må jobbe overtid for å få døgnet til og gå opp. Magler folk i noen stillinger i tilleg til sykemeldinger. Hadde dere bitt tennene sammn og stått løpt ut er jo ikke lenge igjenn. Eller vært fornøyd med og gått i full jobb til nå og bedt om sykemelding. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Skal på kontroll i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville i allefall snakket med legen på kontrollen i morra. Hørt hva han/hun mener. syntes du har vært flink jeg, ett sånt yrke er jo både krevende og slitsomt. Du skal jo ha litt energi igjen til han på 1 år også. Tror de ville forstått deg på jobb om du blei borte nå.

Lykke til!

Skrevet

Enig med connie79.

Du kan jo kanskje sykemelde deg 50% eller noe iallefall. Må være slitsomt med en sånn jobb nå når magen er stor og tung. Ingen som takker deg stort etterpå fordi om du sliter deg helt ut heller.

Skrevet

Det er ikke kollegaene dine du skal tenke på nå, det er hva som er best for deg og den lille, og self. resten av familien din! Blir litt provosert av sånne typiske jentetanker om at verden ikke klarer seg uten meg og denne evinnelige samvittigheten. Hvis du blir sykemeldt er det arbeidsgivers anvar å skaffe nok folk på jobb, ikke du. Gå og sykemeld deg! Og nyt resten av svangerskapet.

Skrevet

Enig med Noah-mamma. Det er ikke ditt ansvar om det er for lite folk på jobben din. Tenk på deg selv først, du har ikke godt av å slite deg ut nå!: )

Ei jeg kjenner "pressa" seg til å jobba fullt og var helt utslitt siste ukene før permisjon. Hun fødte natta før siste arbeidsdag og fikk en ganske tøff start på mammatilværelsen kan du si.

Bedre å ta det med ro nå mot slutten og lytte på hva kroppen forteller deg: )

Skrevet

Er selv sykepleier, og har også jobbet på hektisk sengepost. Jeg hadde aldri orket å jobbe helt ut tiden der, det er for tungt og stressende! Be om sykemelding, det er jo allikevel ikke lenge til du skal ut i permisjon og da må jo avdelingsleder ha skaffet vikar for deg! Slapp av og spar på kreftene, de trenger du snart! Lykke til, spennende og se hvem av oss som føder først, jeg har 43 dager igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...