"gullet" Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 og når??? Har en matglad gutt på nylig fylte 4 mnd, han får grøt to ganger om dagen,morgen og kveld.... tenkte etterhvert å gi han litt frukt til lunsj, men hva er fint å starte med?? må det kokes eller kan man mose/raspe og gi direkte??? på forhånd takk for fine svar
bomper`n Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 jeg moser banan, og han elsker det;) nestle har små begre med fruktmos som han også eer veldig glad i!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Begynte med banan da hun var rundt 6 mnd tror jeg
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Moset bananen da. Og fruktmos var hun veldig glad i
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 så det går fint å gi baby på 4 mnd banan?
"gullet" Skrevet 21. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2008 hvor gammel er din sønn bomper`n?
Barbafin Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Vi begynte med Hipp sine usukrete frukt begre. Favoritten er fersken/eple/mango. Etterhvert fikk han litt pære, eple eller mango i en sånn frukt "kurv" (fruit feeder, tror jeg den heter). Prøvde å gi litt banan, men da fikk han kjempevondt i magen. Hs sa at man ikke behøver å koke frukten først, bare raspe eller mose.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Jeg prøvde å koke en pære, og moset den. Men det luktet helt pyton!! Rasper vanligvis bare med en biffknid. (Kan lett bli søl av!) Eller moser banana med en gaffel. Her elsker hun banan. Startet med det for 2mnd siden - nå er hun 6,5mnd. Moser det ikke like godt nå. Det er en av fordelene med banan at en kan regulere tykkelsen/bitene så godt!
Nusse_83 Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Banan er suverent, spesielt på kvelden da det virker "søvnfremmende"
Spirevipp med go`gutten Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Vi begynte rundt 4 mnd med fruktmos (kjøpt), det liker han veldig godt. Ellers er han glad i pære som jeg bare kjører i hurtigmikseren, eple koker jeg med litt kanel og moser, og banan skraper jeg med skje. Det er de fruktene jeg har fått han til å like. Har prøvd både mango, ananas og melon uten særlig hell. Man trenger ikke koke noen frukter først, men gutten min likte ikke eple når det bare var moset så jeg prøvde å koke det, og det falt i smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå