mamma070706 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Er dette noe som kan ligge latent i kroppen i flere år før det bryter ut, eller har en av partene vært "ute på tur"? Har en diskusjon med en venninne om dette, jeg synes det høres merkelig ut at man skal kunne ha noe sånt i kroppen i flere år uten å merke noe, før man plutselig får utbrudd. Mens hun mener at det fint kan gå an. Dere vise damer, hjelp.. Hvem har rett, min venninne eller meg?
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Dette er vel et virus alle har, men kommer an på om man har herpes som kan slå ut der nede eller herpes som forkjølelses sår.....? (fant dette om herpes) Medisinsk betegnelse: herpes simplex-infeksjon Det første utbruddet av herpesinfeksjoner av type I kommer vanligvis i barne- eller ungdomsårene. Noen merker ikke at de er blitt smittet. Andre får blemmer i munnhulen, i skjeden, rundt skjedeåpningen eller i eksemflekker på huden. Viruset blir deretter liggende i dvale i nerveknuter i kroppen, men kan vekkes til live senere i livet. Slike nye utbrudd utløses ofte av soling, hudskader, menstruasjon, infeksjonssykdommer eller psykiske påkjenninger. Herpesinfeksjoner av type II smitter vanligvis ved seksuell kontakt. Sykdomstegn Herpesutslett rundt munnen: Før utslettet kommer til syne, klør og stikker det på leppen eller i huden. I løpet av noen timer kommer grupper med små herpesblærer til syne. Blærene brister etter hvert, og sårene dekkes av skorper. Sårene gror i løpet av 7-10 dager, uten arr. Herpesutslett på kjønnsorganene: Hos kvinner kan utslettet bryte ut på kjønnsleppene, rundt skjedeåpningen og på livmortappen. Hos menn kommer det på forhuden eller penishodet. Før utslettet bryter ut, klør og brenner det i huden. Deretter kommer herpesblærene til syne. Disse brister etter hvert og blir til sår, som gror.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Herpes kan ligge latent i mange år. 1/3 har herpes. Det første utbruddet er somregel verst. Veldig mange har herpes på kjønnsorganene uten at det noengang bryter ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå