Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg sitter midt oppi en hjemmeeksamen, siste innspurt nå før jeg får tittelen faglærer i ballett. Oppgaven handler om tilpasset opplæring og differensiert undervisning. Finnes jo mye stoff om dette emnet, men en ting klarer jeg ikke finne noe vettugt om....og det er svar på spørsmålet "HVORFOR TILPASSET OPPLÆRING?" Ja, hvorfor det egentlig....har dere lest noe om det noe sted? Må jo ha en valid kilde å henvise til. Glaaaaaaaad for all hjelp!!!!!
brooklyn Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Gunn Imsens Lærerens Verden har endel om tilpasset opplæring, det står også mye om det i ELevens Verden, av samme forfatter. De bøkene står på vår ped.liste.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Ja, har tråla hit og dit i begge de bøkene, men finner ikke noe på HVORFOR, bare veldig mye om alt annet som har med emnet å gjøre....blir litt tullete i hodet her jeg sitter...kanskje står det hvorfor, men jeg klarer ikke å finne det...hjælp!
brooklyn Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Begynner på hjemmeeksamen i morgen...side 56 i Lærerens Verden, der står det litt om hvordan/hvorfor elevene er forskjellige, og hvorfor da man kan bruke tilpasset opplæring. Du trenger vel ikke å finne akkurat HVORFOR det skal brukes, men heller bruke faglitteratur som støtte til dine egne vurderinger av HVORFOR man behøver tilpasset opplæring? Kanskje? Hjelper det?
petite fleur Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Fordi alle barn er froskjellige, det som passer for en passer ikke for en annen...For at alle elever skal ha mulighet og rom for å utvikle seg og lære i sitt tempo under sine forutsetninger. For at noen ikke skal sitte og kjede seg fordi de kan emnet (det seg være regning, lesing, dansing) opp og ned og i mente, og for at andre igjen ikke skal sitte og føle seg forbigått og dum fordi all undervisning ligger for høyt over hodet på eleven.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Åh God bless dere alle! Vet jo hvorfor det er viktig, men trengte litteratur å backe opp påstandene mine med....hadde nok lest litt fort i Lærerens verden....takker og bukker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå