Gå til innhold

Hvor mange kontroller har du hatt ? uke 19

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 19 og har kun hatt to kontr. til nå. Den første hos legen i uke 7 og hos jordmor m/ ul (privat) i uke 13 . Skal på ordinær ul nå på fredag da er jeg 19+4 .

Når skal jeg bestille neste kontroll?

Har dere hatt flere til nå ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde den første nettopp i uke 13, neste er ordinær UL om en måned og fikk beskjed om å bestille legetime til ca. 4 uker etter den.

Skrevet

Hei !

Jeg er i uke 25 og har hatt tre kontroller + ultralyd.

Det er vel ca. 1 gang i mnd du skal gå, men for hver gang du er på kontroll så skal lege/jordmor sette opp ny time automatisk (sånn har det vært med meg hver gang i hvertfall)

Nå går jeg til jordmor på sykehuset (Åse i Ålesund) og nå vet jeg alle kontroller helt til termin.

Skrevet

Jeg var til legen i uke 12, og skal på ordinær ul i uke 19. Så er det jordmor i uke 22. Videre vet jeg ikke enda. Er ikke så mange kontroller nei, spesielt når man er flergangsfødene:)

Skrevet

Det skal ikke ha noe og si hvor mange ganger du har vært gravid.. Du skal ha samme oppfølging som med første mann, hvis du ønsker det selv.. Det sier ialle fall min jordmor.

Skrevet

Her følger de ett skjema som er utgitt, førstegangsfødende og flergangsfødende. Tror ikke det er mer enn en kontroll som skiller de da, så er jo ikke så mye. Regner med alle får flere kontroller om de har behov for det:) Fikk mange sist pga svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Eg er 17+5 no.

Var på første kontroll hos legen då eg var 8+1, fekk henvisning til tidleg ultralyd på privatklinikk (pga tidlegare sa) då eg var 12+2, skal på ordinær ultralyd torsdag, då er eg 18+1.

Neste legetime blir på 20+1.

Har fått inntrykk av at det er vanleg med så langt intervall mellom legekontrollane i starten?

Skrevet

Jeg er 25+4 og har hatt 3 kontroller hos lege, en ordinær UL og en privat UL. Neste time hos legen er 23 mai og da er jeg vel 33 uker eller noe sånt. Skal på UL 30 april for å sjekke om morkaka har trukket seg opp. Derfor det store mellomrommet mellom time hos legen denne gangen. Men går til kontroll en gang i mnd nå også blir det vel hver uke fra begynnelsen av juli tenker jeg.

Skrevet

Jeg spurte legen min om dette på fredag og han svarte at om svangerskapet er problemfritt er dette normen:

1. Ca uke 12, (sikkert tidligere om du vil) Påvise graviditet

2. UL uke 18-20

3. Uke 24

4. Uke 28

5. Uke 32

6. Uke 36

7. Uke 38

8. Uke 40

Også... evt i uke 41 og 42

Vet ikke om dette er praksis overalt, men det svarte nå han til meg da=)

Og jeg følger da hans opplegg...

Skrevet

Jeg har vært hos fastlegen min 3 ganger, og jm en gang.

Fastlegen min er veldig opptatt av å følge meg opp, så det blir dobbelt opp for meg, fordi jeg følger adi-pol og egentlig ikke trenger å gå til fastlegen i det hele tatt. Ordinær ul er på onsdag :D Men har fått sett h*n 3 ganger alt hos fastlegen :)

Skrevet

Jeg tror planen julimams har satt opp er i tråd med ny praksis. Jeg hadde en legetime i uke 8, privat ul i uke 12, ordinær ul i uke 19 og min første time hos jordmor nå i uke 22. Neste blir i uke 28 og så ca en gang i måneden. Jeg hadde flere kontroller forrige gang, men de har redusert antall timer for de med normal graviditet. Men man kan selvfølgelig når som helst få en time hvis man har mistanke om at det er noe.

Skrevet

2 kontroller. eller egentlig 3, men den 3. var bare for å komme tilbake å se om vi fant fosterlyden. åsså skulle jeg egentlig ha vært hos jordmør i morgen men måtte avlyse pga jobben. så blir et stort gap mellom sist kontroll og neste.. er 17+3..

Skrevet

+ ultralyd neste uke da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...